• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Glad och nyttig

Hej alla blivande mammisar!

Idag var vi på Ultraljud, vilken känsla!!! Det var helt underbart. Vår bebis mår bra! Den rörde sig hela tiden och vi fick tre fina bilder(återkommer med dessa).
    Min tid blev framskjuten från BF 17:e maj till BF 29:e maj. Så jag får fortfarande hänga kvar i denna länk! ;)

Fick en sån fin känsla inombords och nu är det mer verkligt än innan. :D Den har verkligen känt på sig att något stort skulle hända idag. Vi var vakna länge igår kväll och rörde oss fram och tillbaka. På vägen till UL var det full fart i magen idag! Och det höll i sig hela vägen in.

Bara att få se första blicken av att det är någon i min mage gjorde att en rysning av glädje spred sig i kroppen.
    Jag ville inte sluta utan bara se mer o mer o mer...

Vi fick se:
    - Hjärtslag
    - Bebis dricka fostervatten, öppnade mun och stängde igen
    - Den sparkade och rörde sig
    - Små fötter och händer
    - Hand vid munnen, kan ha varit en hand som skulle suga på tummen? ;)
    - Lår och lårben *skratt*
    - Ryggrad, och mycket mycket mer
    - Söt liten näsa och överläpp

Kick på er!

UL, vilken upplevelse!
  • jakeline
    Glad och nyttig skrev 2010-12-20 14:58:53 följande:
    Hej alla blivande mammisar!

Idag var vi på Ultraljud, vilken känsla!!! Det var helt underbart. Vår bebis mår bra! Den rörde sig hela tiden och vi fick tre fina bilder(återkommer med dessa).
    Min tid blev framskjuten från BF 17:e maj till BF 29:e maj. Så jag får fortfarande hänga kvar i denna länk! ;)

Fick en sån fin känsla inombords och nu är det mer verkligt än innan. :D Den har verkligen känt på sig att något stort skulle hända idag. Vi var vakna länge igår kväll och rörde oss fram och tillbaka. På vägen till UL var det full fart i magen idag! Och det höll i sig hela vägen in.

Bara att få se första blicken av att det är någon i min mage gjorde att en rysning av glädje spred sig i kroppen.
    Jag ville inte sluta utan bara se mer o mer o mer...

Vi fick se:
    - Hjärtslag
    - Bebis dricka fostervatten, öppnade mun och stängde igen
    - Den sparkade och rörde sig
    - Små fötter och händer
    - Hand vid munnen, kan ha varit en hand som skulle suga på tummen? ;)
    - Lår och lårben *skratt*
    - Ryggrad, och mycket mycket mer
    - Söt liten näsa och överläpp

Kick på er!
    Visst är det underbart! Min plutt låg i skräddarställning och var inte alls pigg på att visa upp sina lårben... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    tovediana skrev 2010-12-20 15:39:29 följande:
    Grattis! Verkar som att Maj blir pojkarnas månad :)
    haha faaan. jag som vill ha en tjej.. blir säkert en kille till bara för att vi inte har något killnamn... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tovediana
    jakeline skrev 2010-12-20 15:40:57 följande:
    haha faaan. jag som vill ha en tjej.. blir säkert en kille till bara för att vi inte har något killnamn... :P
    Det finns såå många fina tjejnamn. På våran lista hade vi ett 20Tal tjejnamn men bara typ 5 kill namn innan vi visste vad det var. hihi. det är så svårt! men det lutar mest åt att våran son är en liten Emilio. det återstår att se när han tittar ut :)
  • jakeline
    tovediana skrev 2010-12-20 15:43:52 följande:
    Det finns såå många fina tjejnamn. På våran lista hade vi ett 20Tal tjejnamn men bara typ 5 kill namn innan vi visste vad det var. hihi. det är så svårt! men det lutar mest åt att våran son är en liten Emilio. det återstår att se när han tittar ut :)
    vi måste matcha med Éomer... och det är itne helt lätt...
  • Hiavatha

Skönt att man inte är den enda då som i hemlighet hoppades på tjej, he he.
    Kille funkar ju det med såklart! Man vänjer sig nog Solig 

• jakeline
    Hiavatha skrev 2010-12-20 15:54:23 följande:
    Skönt att man inte är den enda då som i hemlighet hoppades på tjej, he he.
    Kille funkar ju det med såklart! Man vänjer sig nog Solig 
    Jag tror ju att det är en liten tjej, och har trott så sen jag plussade, men maken är helt säker på en kille... Vi får se vem som har rätt. Blir ju spännande om inte annat. :P
  • Tiiinaa

Jag tycker också det är mycket lättare med tjejnamn!! Vi hade ett klockrent tjejnamn som vi hade bestämt att bebisen skulle heta om det var en tjej. Men så fick vi veta att det var en lite pojke...och lika glada för det blev vi ju såklart MEN vad ska ha då heta tänkte vi :) Men nu har vi nog bstämt oss för att han ska heta Elmer :)

Tovediana: Emilio är ju superduperfint :)

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-12-20 16:07:38 följande:
    Jag tycker också det är mycket lättare med tjejnamn!! Vi hade ett klockrent tjejnamn som vi hade bestämt att bebisen skulle heta om det var en tjej. Men så fick vi veta att det var en lite pojke...och lika glada för det blev vi ju såklart MEN vad ska ha då heta tänkte vi :) Men nu har vi nog bstämt oss för att han ska heta Elmer :)

Tovediana: Emilio är ju superduperfint :)
    det är ju så svårt att bestämma innan också... Tänk om det inte passar? vi hade ju bara ett killnamn egentligen förra gången... var livrädd för att det skulle komma ut en Kurt.. :P Vi har massor av fina tjejnamn dock... :P
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011