• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Hiavatha
    maj09 skrev 2010-12-23 23:16:23 följande:
    Samma här! Har en typisk pojkmage när jag är gravid tydligen. Den står rakt ut liksom. Men jag har hört att det är en flicka om man bär bebisen högt. Det gör jag däremot. Stämmer den teorin på era magar? Har ni låga pojkmagar och höga tjejmagar? 
    Vet inte, min mage är nog mer i mitten Skrattande
  • miinellaa

God  jul alla =) här kommer en bild från idag 19+5
  • tovediana
    maj09 skrev 2010-12-23 23:16:23 följande:
    Samma här! Har en typisk pojkmage när jag är gravid tydligen. Den står rakt ut liksom. Men jag har hört att det är en flicka om man bär bebisen högt. Det gör jag däremot. Stämmer den teorin på era magar? Har ni låga pojkmagar och höga tjejmagar? 
    äh, mage som mage, pojke som flicka. det är en bebis, en människa. och alla människor är olika. det beror inte på barnets kön hurvida högt eller lågt livmodern ligger.
  • miinellaa
    tovediana skrev 2010-12-24 22:07:23 följande:
    äh, mage som mage, pojke som flicka. det är en bebis, en människa. och alla människor är olika. det beror inte på barnets kön hurvida högt eller lågt livmodern ligger.
    håller  faktiskt med dig, :)  folk överbelastar sina hjärnor med sånt. huvudsaken är juh att  barnet är  friskt. Man älskar sina barn lika mycket, vare så nu en pojke eller en flicka.

:) allt annat är juu ändå bara en gissning,. inte äns på Ultraljudet vet dom 100% 
  • miinellaa
    tovediana skrev 2010-12-24 22:46:48 följande:
    Delar med mig av min jul-kula i v. 22 Glad

aww  vilken  fin o stor mage du har! mysigt !
  • tovediana
    miinellaa skrev 2010-12-24 22:52:55 följande:
    aww  vilken  fin o stor mage du har! mysigt !
    Tack! Detsamma :) det är mysigt nu när den är såhär lagomt stor.
    Bebisen blir också starkare och starkare, det känns verkligen när
    han tumlar runt nu, hihi :)
  • Nostalgitripp

Tack ni som kommenterade min bild. :)
    Jag tänkte bara skiva att igår på självaste julafton hade jag gjort exakt 50% av graviditeten så idag är det mindre tid kvar än tid som gått. :)

• jakeline
    miinellaa skrev 2010-12-24 22:36:26 följande:
    håller  faktiskt med dig, :)  folk överbelastar sina hjärnor med sånt. huvudsaken är juh att  barnet är  friskt. Man älskar sina barn lika mycket, vare så nu en pojke eller en flicka.

:) allt annat är juu ändå bara en gissning,. inte äns på Ultraljudet vet dom 100% 
    men det är kul att spekulera! Se om man har rätt liksom. Jag tycker det i alla fall. Kul att jämföra magarna och gissa på vad som ligger där inne baserat på helt ovetenskapliga metoder. :P   
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • miinellaa
    jakeline skrev 2010-12-25 08:47:16 följande:
    men det är kul att spekulera! Se om man har rätt liksom. Jag tycker det i alla fall. Kul att jämföra magarna och gissa på vad som ligger där inne baserat på helt ovetenskapliga metoder. :P   
    ja  visst är det  kul, :) jag säger inte att jag inte  själv gör det, men vissa människor överdriver.  min mage ser  faktiskt likadan ut som förra graviditeten då jag väntade min son,och nu en flicka. :D
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011