Anonym (tt) skrev 2010-11-28 06:29:34 följande:
en till här med bråck, jag har 3 stycken. Här där jag bor har man bestmt att ej åtgärda dem trots att ajg levt med dem i 13 år och har svåra smärtor. Haken till att inte operera är att jag itne har det vanligaste bekymret strålningar i benet och enligt mina läkare skulle en op troligen göra ryggen värre. jag har även protesterat mot deras beslut och fått en sekond opinion på ett annat sjukhus i annat län, där de sa samma sak. Att har man väl börjat att operera sig så kommer det troligen sluta i fler operationer så småning om och att det itne var särkilt bra. Det avr bara att exprimentera i onödan...och återhämtningen från operation var lång och svår....så jag fick ingen. Går på starka värktabletter då mina bekymmer blvivit värre.....men de hjälper knappt. Ska börja på smärtrehabilitering till veckan och se om de kan hjälpa mig. Har gått hos sjukgymnaster i 4 delar av landet i snart 12 år.
Ska ge detta en chans men ingen förbättring så får jag fan ta ett lån och åka till strängnäs istället. Mina läkare här vägrar skicka remiss dit.
I 13 år ? Men stackare, byt läkare, så där får det ju inte gå til,bara struntar i dig och vägrar skicka remiss, nej detta ska du inte ta längre. Kan inte vara bra att ständigt gå med värktabletter och som dessutom inte hjälper,nej usch, byt läkare, man blir så arg och ledsen när dom beter sig så nonchalant.
Anonym (likadant här) skrev 2010-11-28 08:06:09 följande:
TS: Beror nog vilken husläkare man har och vad dom skriver i remissen. Min läkare är toppen och tog mina problem på allvar.
Om du också bor i skåne så försök att komma till Ängelholm dom är super.
Jag har verkligen tjatat och kämpat och bytt läkare ett par gånger .
så nu är jag inne i rullarna".
Hoppas ni andra också få hjälp och bli bra

Okej , nu vet jag ite vad min läkare skrev i min remiss, kanske ska ringa och fråga, Ska kolla upp det därmed Ängelholm.
Skönt det är på rullning för dig, hoppas att du oxå blir bra.
Anonym (blimp) skrev 2010-11-28 15:40:18 följande:
Ts: Tack! :) Jag uppdaterar när jag fått svar! Hoppas du får tid tidigare trots att hon har sagt 6 månader. Ibland har man tur... (kan ju behövas i oturen!!)
Att gå med problem i 13 år pga diskbråck låter INTE kul. Usch vad nedslående. Har du tränat mycket eller vad har hänt under alla dessa år? Jag är inne på 5 år nu men har haft perioder som varit helt ok faktiskt. Jag hoppas på att intensiv träning ska göra mig bättre. Det förstör så mycket att ha kronisk smärta...
Det vanligaste är faktiskt att diskbråck läker ut av sig själv inom några månader. Om man har ok hälsa i övrigt så borde det gå att rehabilitera med lite envishet och låååångt tålamod. För min del så har säkert barnafödande gjort att ryggen tagit mer stryk än om jag inte hade gjort det. Och träning har det inte blivit mycket med heller pga tidsbrist ( och en massa andra typiska ursäkter...). Lägg till ett års bärande av bebis på ena sidan (min andra var galet klängig och jag kunde bära henne till skillnad från den första, tog igen med råge!) så kan man nästan förstå att en klen rygg till slut ger upp... Nu har jag tränat i 2 månader och jag är inte bra ännu (inte på långa vägar) men muskler har jag fått nya redan och rörligheten är väldigt mycket bättre. Ska ligga i som sjutton nu och göra allt för att läka (inga mer barn nu :)!!!)
Kan oxå tänka mig att barnafödandet och allt som hör där till gjort sitt oxå, det värsta är att det tar ännu längre att "återhämta" sig,hoppas verkligen du snart kan känna att träningen ger bra effekt även om du kommit en bit på vägen.