Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Är du för eller emot dödsstraff?

Dessutom är svenskar inte arier.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    ashera skrev 2011-02-22 15:09:46 följande:
    Men eftersom du ändå svarade, så vad tycker du om just det fallet? Hade det kunnat undvikas? Hur?
    Visst kunde det undvikas.

Svar: EN Kul eller isolerad cell.
  • I Blackrose I

KulA ska det stå.

• I Blackrose I
    ashera skrev 2011-02-22 15:15:36 följande:
    Kul? Vad menar du, en kula? Tycker du att han skulle skjutits till döds? Han hade ju inte gjort någonting, han var oskyldig. 
    Åh, det missade jag totalt. Jag tog för givet att det var krånglet med stolen som var poängen med din inlägg.

Nu skriver jag detta en gång för jag hade gett upp diskussionen. Dorians inlägg fick mig att vilja skriva inlägg igen.

Jag har inte USA som förebild och skiter fullständigt hur dom gör. Deras rättsystem är KASS och ja, det döms oskyldiga till döms men det är inte det jag diskuterar. Jag vill ha inte ha dödsstraff för minsta lilla sak. Jag är bredd att ge människan 3 CHANSER. Sabbar man alla 3 så är det kört sen. Förstår du eller ska jag leta upp en lexikon och se vart i språket jag haltar eftersom det inte tycks gå in.
  • I Blackrose I
    Auctoritas skrev 2011-02-22 15:21:24 följande:
    Tycker det där med tre chanser låter lite barnsligt faktiskt. Så fungerar inte ett modernt rättssystem.
    Vetdu, jag bryr mig faktiskt inte vad du tycker om saken. Hoppas du förstår. Även i nuvarande rättsystem så får man inte hur många chanser som helst eller har du missat det?!
  • I Blackrose I
    FlamingRed skrev 2011-02-22 15:22:23 följande:
    Du gillar dödsstraff, och nu nåt med 3 chanser... Hypotetiska tankar om vem som är monstret och hur vi sedan rättfärdigar att döda monster.

Har du istället ngt bra exempel på hur du vill att ett RÄTTSVÄSENDE skall fungera?

Förstår du skillnaden?
    Det har jag sagt innan också och det är inte mitt fel att ni väljer att läsa selektiv.
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-22 15:24:54 följande:
    Du vet det och jag vet det. Men de som tror sig vara rena arier vet inte det.
    Nu var det dock du som skrev att det kanske är bättre med ariska svenskar. Eller var det ironisk? Hur som helst så var det inlägget helt onödigt.
  • I Blackrose I
    ashera skrev 2011-02-22 15:27:00 följande:
    Vilket land är förebilden?

Men vad hjälper det, man kan fortfarande vara oskyldig den 3:e gången även om man är skyldig 2.
    Nu är det inte så att jag  vill ta död på folk veckan efter domet utan dom kan gott ha en viss tid på sig ifall det visar sig att dom är oskyldiga. Man kan inte göra allt perfekt.
  • I Blackrose I
    FlamingRed skrev 2011-02-22 15:32:36 följande:
    Nej, det är givetvis inte ditt fel att vi inte förstår. Omgivningen är emot dig personligen.

Tur att du är stark och står emot alla som är ute efter dig.
    Men ge dig. Det börjar verkligen bli jävligt tråkigt att föra en diskussion med dig.

Det är du som vänder och vrider påa llt jag säger. Det jag skrev om 3chanser hade jag sagt innan också.
    Jag har också skrivit hur jag vill att rättsystemet ska se ut men du frågar ju samma fråga om och om och om igen som en hackad skiva.
  • I Blackrose I
    FlamingRed skrev 2011-02-22 15:33:54 följande:
    Nej, men en stat kan strunta i att döda oskyldiga.
    Ja men självklart.
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?