-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?
-
vem fan är det?
-
Håller med föregående
-
Aldrig i livet. Inte pga texterna, men låtarna är ju såååååååå dåliga. Vill inte höra den musiken i mitt hus.
-
Önskade sig min man en sån skiva så hade jag önskat mig en ny man!
-
Ojdå, ett alternativ på varje rad var det visst, inte så rutinerad på detta. Nåja, kanske funkar så här också.
Exempel på låtar är tex en av de mera kända "mera brännvin" men också titlar som "ta mig i röven pojkar" "fruntimmer ska en ha, å knulla mä" osv -
Men skulle det vara okej om han bara spelade dem när du inte var med?SilverEmma skrev 2010-11-07 10:14:34 följande:Aldrig i livet. Inte pga texterna, men låtarna är ju såååååååå dåliga. Vill inte höra den musiken i mitt hus.
-
Skulle rösta på annat, men slant så jag bara visade resultatet.
Just när det gäller musik har jag väldigt svårt för att köpa musik till min man som jag själv inte tycker om, så jag skulle inte köpa av den anledningen. Av samma anledning har jag inte heller kunnat köpa någon skiva med Robyn heller, eftersom jag verkligen inte gillar hennes musik. Jag vet att man ska utgå från mottagaren och inte givaren när det gäller presenter, och det klarar jag av i alla fall utom just musik till min man, eftersom jag vet att musiken kommer att spelas så att jag också hör den (känns fånigt att ge bort en skiva under premisserna att den aldrig spelas när jag är hemma, liksom)
Ang. eventuell kvinnorförnedring i texterna, så tycker jag det är svårt att ta Eddie Meduza på särskilt stort allvar, så den delen skulle jag inte "oroa" mig för. Kanske inte spela när dottern är i närheten, dock, för hon suger åt sig allt hon hör som en svamp nu, och är speciellt intresserad av musik. Värre om maken skulle börja önska sig vit makt-musik istället, för då skulle jag seriöst fundra vilken propp som brunnit hos honom. -
ABSOLUT INTE.
skulle han utvecklas till en retarderad bonnläpp måste detta stävjas.
-
Tja, så kanske man kan se det.alvaereva skrev 2010-11-07 10:15:31 följande:Önskade sig min man en sån skiva så hade jag önskat mig en ny man!
Jag är absolut inget fan av deras musik och texter, men samtidigt så kan man ju se det som att det är bara musik. Kanske han får utlopp för något grabbigt inom sig när han lyssnar på dem ihop med sina kompisar eller själv i bilen. Och han kan ju vara världens bästa pappa och sambo i övrigt. Eller? -
Det skulle han inte hålla sig till om han verkligen gillade skivan. Nu gillar han inte Meduza som tur är, men vi har alltid på musik här hemma. Så nej, han hade fått köpa den själv och sen hålla koll på den då jag skulle ha repat den som fan om jag fått tag i den.Tummelisa skrev 2010-11-07 10:17:38 följande:Men skulle det vara okej om han bara spelade dem när du inte var med?