• Tummelisa

Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?
  • Ingiz
    Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:01:31 följande:
    Jag tycker helt enkelt att det känns opersonligt att ge och få presenter som givaren inte kan stå för. 
    Ja, det får ju stå för dig. Jag hör vad du säger men håller inte med - så är det väl med allt. Tycker inte resonemanget blir bättre för det men jag förstår hur du tänker och kan acceptera att du resonerar så även om inte jag gör det. För man kan ju aldrig säga att någon tycker fel - vilket är färj@vla skönt för det hade ju blivit så tråkigt om alla tyckte lika.
  • Gullan från Arkadien
    Ingiz skrev 2010-11-07 21:16:17 följande:
    Ja, det får ju stå för dig. Jag hör vad du säger men håller inte med - så är det väl med allt. Tycker inte resonemanget blir bättre för det men jag förstår hur du tänker och kan acceptera att du resonerar så även om inte jag gör det. För man kan ju aldrig säga att någon tycker fel - vilket är färj@vla skönt för det hade ju blivit så tråkigt om alla tyckte lika.
    Jepp, jag accepterar att vi resonerar olika men jag ville förklara min syn på det då en tidigare kommentar fick det att låta ungefär som att man inte vill glädja med sina gåvor. Det vill jag, men jag kan inte se att en skiva som jag inte har någon relation till måste vara från mig för att glädja. Inte om jag köper presenter till någon som har egna pengar att röra sig med iallafall.  
  • Escha
    Tigrino skrev 2010-11-07 20:11:24 följande:
    Hahaha, ja det skulle han kunna få i julklapp. Jag är uppväxt med Eddie Meduza, lyssnade på det redan vid 8-9 år... herregud, vart var mamma och pappa när jag och min bästis sjöng "dunder och snus, och lurviga luder"?! (Trodde luder var håriga ben) 
    Det är dock inget fel på mig idag, kan lyssna på det fortfarande ibland... mest för att det är småkul. Men då blir det de mer seriösa låtarna.  
    Ha ha ha! Jag och min kompis sjöng  E M i bilen när vi var på väg hem från semestern *asg* Mor och far var nog gruvligt trötta på Eddie och oss när vi kom hem, även om pappa kan prata om det än idag, och minns just den låten. Hi hi, Stackars dom...det var ju ändå 60 mil!
  • Gullan från Arkadien

Å andra sidan gillar jag ju inte önskelistor vuxna människor emellan överhuvudtaget, det har en tendens att få en viss pengabytarkaraktär över sig 

• Putte11
    Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:24:30 följande:
    Å andra sidan gillar jag ju inte önskelistor vuxna människor emellan överhuvudtaget, det har en tendens att få en viss pengabytarkaraktär över sig 
    Håller med där. Blir extremt tråkigt.
  • FasterK

Klart att han får CD:n. ...men ber honom tänka på att låttexterna inte är så passande för barnaöron. Tycker själv han har skrivit många roliga texter. Råa, javisst! ...men kul. 

• Ruggugglan

Han skulle få skivan om han verkligen ville ha den. Jag är uppväxt med Eddie Meduza då min far är gammal raggare. Eddie är humor och inget annat.

• Modgun

Ni som INTE skulle ge en eddie skiva till eran respektive, ni är medvetna om att det inte är enbart snusk han sjunger om? han har gjort en hel del normal musik också.

• Ingiz
    Gullan från Arkadien skrev 2010-11-07 21:22:45 följande:
    Jepp, jag accepterar att vi resonerar olika men jag ville förklara min syn på det då en tidigare kommentar fick det att låta ungefär som att man inte vill glädja med sina gåvor. Det vill jag, men jag kan inte se att en skiva som jag inte har någon relation till måste vara från mig för att glädja. Inte om jag köper presenter till någon som har egna pengar att röra sig med iallafall.  
    Förstår att du ville förtydliga! Helt ok.

Allt beror ju på vad man lägger i scenariot i TS. För att jag skulle veta att min man önskade sig en Eddie Meduza skiva så hade jag varit tvungen att fråga honom och frågar jag vad han vill ha kan jag tycka att det känns dumt att inte ge det han vill ha, eftersom vi försöker ge varandra sådant den andra vill ha.

Men hade han bara sagt rakt ut vid middagsbordet "Jag vill ha en Meduza -skiva". Hade jag nog bara sagt: "Jaha, men köp en då."

Det jag menar är att jag tycker det är skillnad om man frågat någon vad de vill ha eller köper något som man tycker passar personen utan att ha frågat dem först. Givetvis tycker jag också att man inte alltid behöver få det man önskar sig - egentligen tycker jag man ska vara tacksam för att man får presenter över huvudtaget - det är ingen självklarhet.
Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?