• Mysgosmys

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

tussill skrev 2011-01-24 20:39:00 följande:
    Hmm fortfarande hungrig eller så luras kroppen bara för att man har precis börjat. Ätit lätt yogurth efter middagen och dricker te nu. Ska nog gå koka ett ägg eller två med så magen blir nöjd
    För mig är det tvärtom, jag är proppmätt! Så brukar det vara för mig i början av mina dieter.. i en vecka ungefär, sen får jag för mig att fuska.. ^^
    Men ska inte göra det den här gången... Borstade tänderna runt 19 idag för när jag har gjort det så är jag sällan sugen på att äta nåt mer under kvällen eftersom jag är för lat för att borsta tänderna igen.. ;) 
  • Mysgosmys
    soulie skrev 2011-01-25 08:29:14 följande:
    Är nyfiken o prova dukan, har kört lchf innan men föll på att man först tog en fuskdag sedan en annan osv, åt ett vitt bröd till frukost nu men tänkte handla inför attackfasen o börja imorrn (: hur funkar det för er?
    Haha samma här.. lchf fungerade inte för mig, för mycket som man fick äta tyckte jag.. Nu är det strikt vad man får och inte får äta, så lättare att hålla det.. :)
    Jag är inne på andra dagen i attackfasen nu och ska precis äta ett ägg till frukost.. :) 
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-25 08:26:05 följande:
    Ja men jag tror det jag gjorde fel var att äta för lite middag. Nu äter man ju inga kolhydrater som pot, ris och pasta så jag kanske skulle ha tagit lite mer kött istället för mini portion. Jag äter ju inte frukost heller då min mage är som den är. Så det blir till och öka på lite mer mat idag.
    Tog fram kyckling igår kväll, får koka mer ägg och göra någon god sås till.
    Haha jag skulle testa blanda i någon krydda i lätt kesellan igår men det sluta med att det smaka pyton! usch var bara till och slänga.
    Får man köpa färdig dipp på affären och blanda i lätt creme fraiche eller kesella?
    Aha ok.. Ja då kan det ju bli svårt att hålla sig mätt.. :)

Ingen aning du.. Men jag har tänkt att köpa färdig dipp och blanda med lätt yoghurt. Fresh Island dippen har väl minst kolhydrater har jag för mig.. Borde ju vara ok.

Men än så länge så får man ju bara äta proteiner, så jag äter kött och ägg och keso.. ^^ Längtar tills fas 2, då kan man börja äta sallad + gurka med dipp :) 
  • Mysgosmys

Men vad är kvarg för nåt?? Jag har aldrig hört talas om det förut!
    Vet inte vad kesella är egentligen heller, men det ordet har jag iag hört förr..
    Nån som vill förklara? =P 

• Mysgosmys

Aha... Men vadå, står det inte kvarg på det man ska köpa? Hade velat prova det nämligen.. Kesella vet jag ju inte vad det är heller.. men jag antar att det finns i mejerihyllan? Är det verkligen samma sak då? Tur att jag inte frågade på affären igår då om de har kesella och kvarg nånstans... (A)

På dag 2 i attackfasen nu, hittills har jag ätit ett kokt ägg till frukost, en kokt äggvita till lunch och nyss en kokt äggvita till mellis för jag blev lite småhungrig av allt "jobb" jag håller på med.. Har storstädat här hemma och dessutom varit ut på en 40 min promenad idag.
    Gud vad pigg jag blir av denna diet, och så mycket energi jag får! Orkar göra mycket mer nu än innan och är gladare också...
    Och jag är ändå bara på andra dagen!

Ikväll blir det grillad kyckling och keso till middag, som igår. Blev lite över igår nämligen... 

• Mysgosmys

Hur gör ni andra gällande motionen? Det står ju att man bör gå 20 min om dagen, men att man inte behöver, men att det hjälper.. Gymma har jag hört att man inte ska göra eftersom det äter på musklerna när man inte äter kolisar.. Så hur gör ni? Går ni eller springer ni eller gör ni ingenting? ;)

Funderade nämligen på om man kanske kan skippa gåendet nån dag i veckan, tex på helgen när man vill umgås med personer som verkligen inte vill promenera =P 

• Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-25 18:52:53 följande:
    Jag går till jobbet och hem så det blir 20 min om dan men jag har ett aktivt jobb så det blir lite träning genom det också. Har tänkt och köra min träningsvideo 3ggr i veckan olika intensiviteter.Så det blev 50 min igår och 35 idag och så kör jag sista för veckan imorn.

Tack för svaren ang såsSkäms
    Vad är det för träningsvideo då? Jag har funderat på att ta upp zumba igen kanske... Eller köra de där klippen på youtube med 8 minuters pass.. Men man ska ju som sagt inte träna då det äter muskler, men vanlig motion såsom gå och cykla ska ju vara ok.. zumba bör också vara ok tkr jag då det är dans.. menmen..

Jag är ju hemmafru jag, så jag har ju inget arbete, därför så promenerar jag istället. Men funderar på om det räcker med promenader eller om man borde göra mer... Ska ner ca 30 kg så vill ju hjälpa fläsket lite på traven ;) 
  • Mysgosmys
    soulie skrev 2011-01-25 20:41:15 följande:
    på den jag köper som är Arla kökets, det står både Lätt kesella och kvarg på den.
    Vissa står det bara kesella och vissa står det bara kvarg på så jah.. krångligt (:
    Haha jaha.. Ja jag får kolla nästa gång jag är på affären då. :)
    Vad är det man ska använda kesella (kvarg?) till? :P 
  • Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-25 21:06:44 följande:

Oj, jag vill inte verka "mammig", men äter du inte väldigt lite?
    Klart det är upp till dig, men tror inte det är bra att äta bara 1 ägg och 2 äggvitor på en heldag och sen kyckling o keso till midaag, din middag låter ju inte kass, men et innan... Låter väldigt lite enligt mig...

På Ica Maxi som jag handlar på finns det både några små burkar som heter kvarg och små som geter kesella.. Man kan avända dem till såser, dip och i plättar tex...
    Köp  "Må Bra" tidningen som finns ute i affärerna nu, där finns ett helt uppslag om dieten och vad man ska äta osv...

Jaså tycker du? Jag trodde huvudsaken var att man inte är hungrig.. :S Vilket jag inte heller är nu ju.. Ingen större skillnad mot innan dieten, då käkade jag ett ägg till frukost och sen kanske nån bulle eller nåt på eftermiddagen och sen en "normal" middag.. Sen brukar jag även äta lakrtits eller glass eller chips eller nåt på kvällen..Det har jag ju inte gjort nu :)
    Blev en skål yoghurt med vetekli till kvällsmat idag.. :) 
  • Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-25 22:52:44 följande:
    Huvudsaken är givetvis att du mår bra....
    När jag började och åt så "lite>" som du så fick jag huvudvärk... funkade inte alls för mig....
    Men bara för att det inte gjorde det för mig betyder absolut inte att det inte gör det för dig....
    Kändes bara som att det var lite lite men nu har du ju fyllt p med yoggi oxå... ;)

Testat plättarna??
    Jao lite "lätthuvad" har jag blivit minsann.. :P Trött mycket tidigare på kvällen, dvs runt 22 snåret.. Men det är positivt, jag brukar annars inte kunna lägga mig förrän 02 och somna runt 05.. 

Annars har jag varit pigg och ovanligt glad de här två dagarna, har varit riktigt konstruktiv och fått en massa saker gjort =D

Men att det blivit så lite jag har ätit är för att jag aldrig haft stor matlust, plus att jag är för lat för att orka ställa mig och laga mat.. ;) Ett kokt ägg från kylen är ju så lätt när man är hungrig, bara att ta ett =)

Men imorgon tänkte jag faktiskt köra makrill eller tonfisk istället för ägg till lunch, och så yoggi till frukost, nu när jag hittat vetekli... Visste inte vad det var eller var det fanns men jag chansade på bakhyllan och hittade det där ^^ Köpte även kruskakli som jag ska ha till mitt specialbröd som jag brukar göra... LCHF recept, men det är inte en massa fett så det är nog godkänt sen i fas 3 :) Sen tänkte jag göra kött och keso till middag imorgon :)

Nej jag skulle vilja testa plättarna och färsbiffarna, men  har ingen kesella hemma. Ska köpa det imorrn om det inte är för kallt för att gå till affären... Ska köpa köttfärs också å göra biffarna nån dag :)

Plättarna, passar dom bäst till frukost el. lunch el. middag? Kan ju kanske göra "crepes" och stoppa i tonfisk eller nåt? =P 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?