Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Mjo men han skriver ju att man bara ska ta 1,5 msk av en anledning, så det är nog inte så bra att ta mer... :)
Mjo men han skriver ju att man bara ska ta 1,5 msk av en anledning, så det är nog inte så bra att ta mer... :)
Lätt creme fraiche är väl inte tillåtet?
Jag som har längtat så efter att få lägga till grönsaker, och så känns det som om jag inte alls varit utan grönsaker i 10 dagar! Det var ju inte alls någon gigantisk sensation som jag trodde att det skulle vara.. :P
När det gäller ägg i attack fasen så får man bara äta max fyra ägg gulor i veckan , äggvita får du äta.
Har för mig på en sida som jag har kollat är det max 2-3 ägg om dagen som sagt max fyra ägg gulor i veckan.
På lidl har dom kvarg 0,02 % , keso 0,04%. Laktosfria produkter har också produkter som innehåller 0,05% fett. Plättar vet jag inte riktigt om man får äta i attack fasen ,men jag har inte gjodag idag rt det och det här var min tionde
dag i denna fas. Dijon senap kan du använda som smaksättare och lök olika örter kryddor och vitlök...Bröd vet jag att man inte får äta samt fläsk kött , anka .Resten får man äta fast utan skinn.
Inte mycket salt , jag brukar inte salta kvargen utan smaksätter med vitlök , peppar ,örter ,lök , dijon senap eller citron och andra kryddor....
Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..
Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?
Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?
Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.
Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
Så nu måste det hända något...
Nån som vet ifall denna diet har någon inverkan på mens cykeln?? Nu är det andra gången min mens är sen här... Flera dagar. funderar på om kroppen håller på å bli knäpp eller om det kan ha med dukan att göra? Nån som märkt eller vet nåt?
Gah, magknip och mensvärk, snacka om irritationer. Plus att maken tycker att maten jag köper är för dyr (eftersom det går åt ett pkt keso om dagen o en burk kvarg) så då måste man börja spara så nu äter jag ett ägg till mellis (ingen frukost eller lunch) och sen middag... Så då är man ju rätt sur känner jag...
majsgröt?? Vad är det?
Man kan ju inte punktförbränna fett så jag har inga tips tyvärr :)