• Mysgosmys

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Nu har jag köpt kesella och fun light, och det blev riktigt gott! Kesella är ju samma konsistens som turkisk yoghurt, så den måste ju vara bra att göra dipp och såser av, jag som vill ha mina dippar o såser tjocka! Gud vad bra, jag hade oroat mig för att jag skulle sakna turkisk yoghurt, stoppar i mig två hinkar såna i veckan via antingen dipp eller sås ^^

Men jag funderar på en sak.. Den har ju 1% fett, och min yoghurt har 0,5% fett, är det inte bättre att ta yoghurten och hälla i fun light då? Och ha som "snack"? Äter ju en skål yoghurt annars, och det är samma mängd i en av mina skålar som det är i en kesella förpackning... De är ju inte stora precis ^^ 

• Mysgosmys

Idag blev det färsbiffar och keso till middag..

Någon som har något tips på något annat man kan äta till köttet under attackfasen? Jag kan visserligen leva på keso och kesella om jag måste, jag har inte tröttnat ännu, men undrar ändå om det inte finns nåt annat :P

Dag 4 idag alltså! Har inte vägt mig än.. Men ska nog göra det imorgon eftersom jag tänker fuska med lite vin och nån öl.. Så vill se om jag gått ner nåt innan jag sabbar ;) Sen blir det mer attack under lör-sön och så "riktig" vägning på måndag :) 

• Mysgosmys

Det går ju jättebra för alla verkar det som! :)
    Men det verkar inte vara någon här som hållt på en längre tid.. Hoppas inte det innebär att de flesta ger upp efter en viss tid ^^

Jag har ätit en skål kvarg med fun light nu till en film vi kollade på ikväll :)
    Maken frågade om jag får äta nåt godis öht.. och jag sa nej.
    Då undrade han om inte malaco truly skulle kunna vara godkänt.. Och det vet jag ju inte. Nån som har nån koll? I  fas 2 kanske eller 3? Det hade ju varit underbart, jag är smått lakritsberoende :P 

• Mysgosmys

Dag 5 idag alltså och har faktiskt ägt mig!

Vågen visar -3,3kg!
    Mått rumpan: -2cm
    Mått magen: -10cm

Helt fantastiskt! Hoppas jaf inte förstör allt nu när jag ska dricka ikväll..Ska inte äta kolisar iallafall! Och lägger på några extradagar på attackfasen som "bestraffning" =P 

• Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-28 10:06:27 följande:
    Så sant så. Tänkte lite så jag med att man vill inte gå ut med att man går på diet för tidigt. Men jag kom på det sen efter mina karlar fick reda på dieten. Att det kan man ju ha som morot med! Men så länge man inte gör sig själv besviken.
    Vi får peppa varandra här! Så ska vi nog tappa vikten, eller hurDrömmer
    Jag hoppas ni inte tycker jag blir tjatig som skriver varje dag, men det är så skönt och ha er och skriva med!
    Jag har väldigt dålig karaktär och detta ska bli ett seriöst försök och inte bara en vecka och så är det bra.
    Vet du- igår skulle två av killarna beställa kebab och den andra killen försöker komma iform med. Efter att jag skoja med dom och sa "kebab vad flottigt" (där dom skulle beställa är kebab tallriken riktigt flottig).
    I alla fall så kom dom tillbaks med mat men det var ju vanligt husmanskost! Då ville dom inte äta onyttigt dom heller, hahaha och så skyller dom på mig {#emotions_dlg.djavulsk} hahaha som svar vart det "jag trodde ni hade mer stake än så där och kunna själva bestämma vad ni ska äta." Vi har alltså väldigt rå humor på jobbet men så jag trivs med mina grabbar. Så idag ska dom unna sig pizza och jag ska vara nyttig hihi
    Jag har berättat för folk att jag går på diet, och jag har även berättat att om några veckor så kommer jag säkert att ha gett upp så.. ^^ Men det tänker jag inte göra! Jag ska inte träffa min släkt på ett tag nu, de brukar alltid kommentera min kroppshydda xD. Ska inte träffa dem förrän i påsk och då hoppas jag att det blivit skillnad på mig!

Haha ja tänkte samma sak, att jag kanske är tjatig som skriver här hela tiden, men den här jädra dieten är nästan allt jag tänker på xD Hur jag ska göra den bättre, hur jag ska lyckas, planera in vägnings-dagar osv... Och det är så skönt att prata med likasinnade, mannen här har tröttnat på mitt prat om keso och kesella xD

Jag och mannen ska ha dejt ikväll, med lite vin, kött och potatis. Vi brukar äta antingen hasselbackspotatis eller strips eller kroketter eller nåt.. och jag ÄLSKAR allt som har med det att göra! Strips är min svaghet :D
    Men ikväll blir det kött och keso för mig.. kommer sakna salladen som jag brukar göra dagen till ära... menmen. Tar några glas vin och ska på krogen sen, så kan ju inte fuska med maten OCKSÅ.. :) 
  • Mysgosmys
    Snuttan76 skrev 2011-01-28 21:17:43 följande:
    Idag gjorde jag oopsis tror jag att det heter, 3 ägg, 1 dl kvarg/kesella, salt och lite kardemumma. Smakade ok lite fluffigt och funkar bra som smörgås faktiskt, för smörgås är något jag verkligen har saknat.
    Ja det var det där brödet jag skrev om tidigare i tråden :) Det har jag också tänkt att göra sen i fas 2 :P
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-30 11:13:07 följande:
    Vad jag förstår så är det ok med nötkött, kyckling, fisk, skaldjur och lätta mejeri produkter med fett under 0,5%
    Jag har under veckan stekt köttförsbiffar, kycklingfile och fisk (innan helgens dumma fusk)
    Tzatziki är väldigt goJtt till, keso om man tycker om det, lätt kesella/kvarg, mini yogurth mm jo ägg får man äta med!
    Kan lätt kännas lite tråkigt men jag tycker maten i sig har smakat jätte gott med lite sås till. Fisken stekte jag först och salta med lite malen havssalt och lite peppar. La fisken i en form med hackad rödlök ovanpå och lätt kesella som täcke. Värmde på ca 20 min, vart gott.
    Jag har läst att man får äta allt som har mindre än 4% fett, så var fick du 0,5 ifrån?? =P

Jag har klarat mig rätt bra tycker jag ändå, inne på 7e dagen nu och hade gått ner 3,3kg i fredags.. I fredags blev det några glas vin och några öl, vi hade ju dejt! Och gick sedan på födelsedagsfest. :)
    Men jag fuskade inget med maten utan åt troget min keso och kött.. :)

Igår var jag väldigt bakis, och brukar då kasta i mig chips och godis i gigantiska mängder. Det blev kött, räkor, kvarg, tonfisk och cola zero istället den här gången! Väldigt stolt över mig själv! Imorgon ska jag väga mig igen, har ju bestämt att bara väga mig på måndagar men vägde mig ändå i fredags för att kolla om alkoholen förstörde nåt. Det får jag ju svar på imorgon :P

Gick ut och gick varje dag den här veckan förutom igår och idag. Tyvärr så stukade jag min fot ganska kraftigt i fredags, så nu vet jag inte när jag kan gå ut och gå igen... :S 
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-30 13:53:23 följande:
    Sidan 37 eller 38 fråga jag om detta fick svar mindre än 1% så vad är det som gäller nu?
    Jadu jag hade läst detta på sidan: 
    http://www.mydukandiet.com/dieting/attack-phase.html

You can eat as much as you want as long as it is on the allowed foods list.
    Allowed Foods Lean beef, veal or rabbit (mince under 10%, avoid ribs) Chicken and turkey (except skin and outside part of the wings) Ham (low fat and lean) Beef, veal, or chicken liver Any fish (except canned in oil or sauce) Shellfish and crustaceans Eggs (up to two per day, unlimited egg whites but watch the yolks if you have high cholesterol) Dairy products (low fat, below 5% fat) Sweeteners (except fructose based), vinegar, mustard, spices, herbs, garlic, onion (as spice), lemon juice (only as spice, not for drinking), sugar free natural ketchup (in moderation), sugar free chewing gum
    Alltså "Mjölkprodukter (låg fetthalt, under 5% fett)"... Nu blir ju jag förvirrad =P
    Självklart är det ju bra om man har så låg fetthalt som möjligt, så 0,1 är ju inte fy skam ändå =)

• Mysgosmys
    morguse skrev 2011-01-30 21:03:03 följande:
    Är det någon som äter havrekli-gröt till frukost?
    Nej vad är det? Man ska väl äta 1,5 matsked om dagen, räcker det till en gröt? =P
    Mamma Cia skrev 2011-01-30 20:19:58 följande:
    Får man bara äta 2 ägg per dag ?? Det äter ju jag fler än... 
    Man får ju äta obegränsat med äggvitor =)
  • Mysgosmys

Tror inte det är så bra för magen att äta mer.. I fas 2 kunde man öka till 2 matskedar stod det.. :)

Jag råkade ta lite mer i tisdags, tror det blev närmare 3 matskedar och jag blev toklös i magen med världens magknip! 

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?