• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Annaloo

Kate: Låter som ett mycket imponerande CV!

Somna: Vi är lediga både fredag och lördag, så om vi inte har vattkoppor så kommer vi!

Ela skrev 2010-12-15 10:00:25 följande:
    Marge - Vi kanske kan vara här under trettondagshelgsträff? Jag är jättesugen på att träffas men vet inte om jag är mogen för att transportera mig med (förhoppningsvis) tre barn än då (om det nu är tänkt att barn ska vara med - en spädis kan jag ta mig vartsomhelst med ).

Du får det att låta så enkelt att vara trebarnsmor

johlinn: Vad skönt att E är bättre!!! Nu hoppas jag att ni får vara friska ett tag så att ni hinner återhämta er ordentligt! Red Dwarf är en av mina största favoriter, och serien är indirekt skyldig till mitt lite onödigt extensiva kunnande om Scifiserier och Discworldböcker Drömmer

Ego: En flicka på Ks avdelning fick vattkoppor för snart två veckor sen. Jag velar lite om jag vill att han ska bli sjuk nu, eller om jag föredrar att han blir smittad nu när andra vågen kommer... Vi har bjudit hem en 5-månaders bebis den 29 dec, för att inte tala om playdaten i trettonhelgen, och ur den aspekten tror jag att NU är att föredra. Å andra sidan är det jul snart... Apropå I-landsproblem

• cilla67

Eftersom det då är en förhoppningsvis framtida röd dag idag, så kastar jag in ännu en i-landsfråga!
    Vi rimmar egen skinka i år, och behöver hitta en sk marinadspruta. Alltså en stor spruta med nål, med vilken man kan spruta in saltlag i själva skinkan för att få ett jämnare resultat än man får om man "bara" lägger den i saltlag.
    Är det någon som vet var man hittar en sån?

Detta projekt upptog halva söndagen och hela måndagen... Det har hittills krävt två inköpta och returnerade 10-litersgrytor från Ikea. De rostfria grytorna vi köpte visade sig fälla ut rostpartiklar när vi kokade lag... Till slut gav vi upp och kokade lagen en liter i taget i en gammal rostfri kastrull, som inte fällde ut rost. Det var bättre förr!!

• Piggley Wink

cissi: Hos veterinären! Glömde svara på din kommentar om bilden med H och taxen en annan dag... Vår lilla tax älskade att ligga på en filt på golvet, låg gärna med H på hennes filt . Just den där dagen låg H och rullade - lite os med taxen - över till andra sidan och puttade på en leksak som låter om man puttar på den - över till lite gos med taxen igen Har en underbar film nånstans . N introducerades i "filt på golvet med hundar närvarande" i helgen med detta resultat:

Gråhunden Iris ville absolut var nära Om jag lägger N i soffan och går därifrån så lägger sig Iris genast nedanför och vaktar. Vi hade ju hennes mormor när H var liten, då vaknade jag ibland på natten av att hunden stod och stirrade på mig för att jag inte tog hand om barnet som eventuellt hade låtit lite - "TA HAND OM DIN VALP!" De är för goa de där hundarna.

H juni 07, N november 10
  • Annaloo

Cissi: Wow, vilket jobb!!! Påminner mig om att jag måste ta tag i det här med julen... Börjar bli svårt att skjuta upp det till nästa vecka nu...

Juni: Ja de är verkligen härliga!!!

• Resande

Juni skön bild

Anna vad härligt att sambon visar sig från sin bästa sida, hoppas det håller i sig nu.

Ego har inte sovit en blund i natt, n bara skrek (var lugn om han fick sitta och sova på mig). visade sig att han har dubbelsidig öroninflammation varav höger sida höll på att spricka. inte konstigt han sovit dåligt... han sitter i min famn så jag har lite svårt att skriva just nu. Jag skulle jobbat idag men det blev VAB igen. Vi blir nog aldrig friska här hemma.

• cilla67

Tack Fiji! Stackars N! Hoppas han bli bättre snabbt och att ni snart får bli friska!

• cilla67

Juni, vad fina de är!  Bara för det måste jag visa en bild på mina! Den är från i våras när WIlma var alldeles ny, så de ser ju inte ut så här längre, nån av dem!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13