• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Limefrukt
    juni och cissi: Vilka fina bilder! Hjärta
    Fiji: Vad jobbigt med dubbelsidig öroninflammation. Hoppas ni får sova i natt!
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • johlinn

juni o cissi - söta bilder! Vår katt drar fortfarande sig undan E. men kan nu vara långa stunder i samma rum iaf. Samma filt, nä, det dröjer

Kate - har jag grattat dig ordentligt? om inte så gör jag det igen! Grattis, väl kämpat! NJUT!

Pysslig - gamla klassikerna "hemma värst" eller "Bottom"? Elakheter haglar

• Piggley Wink

johlinn: Katten tyckte det var OK när H var liten, han gillade dessutom både spjälsängen och vagnen. När hon började dra i pälsen sa han upp bekantskapen, men nu börjar han tina upp igen...
    H juni 07, N november 10
  • Annaloo
    ilja73 skrev 2010-12-15 20:02:42 följande:
    Anna:
    Ja det är ett lagom i-landsproblem, särskilt som du inte riktigt kan välja om han blir sjuk eller inte
    Hur tänker du nu???
  • Somnat

CaCC:
    Jag tänkte att jag skulle läsa lite i din blogg, men jag insåg att jag var alldeles för trött (jäkla förkylning!), så jag tittade bara på bilderna - Vilken sötnosa ni har i E!

• cilla67

Fiolina, rimmar själv gör man för att man fått sin skinka från syrrans gris. Denna skinka har alltså inte passerat varken Scan eller några nitritbad utan ska ligga i saltlag i 10-14 dagar för att sedan tillagas. Fiji kom med det förlösande tipset ang sprutan, så det är löst nu!

Pysslig, ja du... hur ska man beskriva Black Books? Det handlar om en människofientlig bokhandlare som helst inte vill sälja sina böcker utan vara ifred i sitt antikvariat och läsa och dricka vin. Ibland får han sällskap av damen i krimskramsbutiken intill. Det första avsnittet bygger lite på att han inte kan deklarera själv och hans revisor rymmer från polisen, så han måste få hjälp med det. Där kommer den tredje huvudpersonen in, en uttråkad revisor som halkar in i handlingen. Humorn är lätt skruvad och bygger mycket på att personerna beter sig oväntat. Jag tycker det är en av de roligaste serier som visats på svensk tv, men tyvärr gömde de undan den i tablån så de flesta har missat den. Den tredje säsongen har fortfarande inte visats i svensk tv, men finns i boxen. Kan svårligen jämföra den med något alls, men om man tar en nypa Coupling, duttar i lite Black Adder, skvätter i lite Monty Python och toppar med the Office och skakar ordentligt, så kanske det blir nåt åt hållet!

• MrsFreckles

Skuttar in och ser att brittisk humour rules Black books, Green wing, Bottom etc etc Hurra! Måste också rekommendera IT crowd, om den finns att få tag på i Sverige!

Fina bilder på djur och barn!

Första veckan på jobbet går bra fast maken, och sedan M har varit rejält förkylda med feberfrossa - tur farmor är här! Och nu är jag förkyld men verkar slippa det värsta. Fick ledigt på fredag då M har julfest på dagis med föreställning och allt.

• Kate Lynn
    Olimpia - "finns att få tag i i Sverige"? Förstår inte
    Skönt att farmor är där när feberfrossan sätter in! Den avlastningen skulle jag verkligen tycka om (och ge fina julklappar till )!

Somna - Frun disputerar i slutet av maj som det ser ut nu. Jag tror att ni är på samma (stoooora) ställe, men har grundligt förhört mig om hon känner till någon med din beskrivning, och nej. Era vägar verkar icke ha korsats.
    Och jag vill inte ha nobelpriset, haha! Dessutom skulle det aldrig lyckas även om jag fortsatte: även när polerna smält och vi får bevis på att vi haft rätt, skulle man aldrig någonsin kunna bena ut vilken forskargrupp som är värd ett nobelpris gällande klimatfrågan, det är för komplext. Alltså hoppar jag av tåget

Fiji - öroninflammation låter sisådär faktiskt. Hoppas ni får vara friska i jul i stället så ni kan hitta på massor med mys och bus.

Vilka mysiga bilder!

Och ni pratar om att rimma skinka, ni. Är det bara jag som varje år vid den här tiden allvarligt funderar på att bli vegetarian?

Provar Pyssligs tips och fetmarkerar nedifrån enligt rådande logik. Ja se det funkade.
    Det är något visst med februari
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2010-12-16 08:13:42 följande:
    Provar Pyssligs tips och fetmarkerar nedifrån enligt rådande logik. Ja se det funkade.
    Meh! Hade du inte lärt dig det hade vi ju kunnat lobba för att införa Olimpia-dagen idag...
    Två är dubbelt så bra
  • Somnat
    Kate Lynn skrev 2010-12-16 08:13:42 följande:
    Jag tror att ni är på samma (stoooora) ställe, men har grundligt förhört mig om hon känner till någon med din beskrivning, 
    Haha, hur gjorde du då? "Hon har en svart avatar på FL och så... Ja... Forskar hon. Känner du någon sådan?"

Fast det är med största sannolikhet så att vi inte har mötts. Jag disputerade 2006, har varit borta härifrån till 2009 och då var jag ju inte här så mycket heller eftersom G är född i augusti -09. Dessutom är det ju som du säger - stooort. Skönt att det iaf skiljer ett halvår mellan disputationerna. Så får du dra det större lasset i vår, tänker jag.

Och vegetarian när det finns tjälknöl? Nej.

Igår ville ongen inte äta (middag)?! Och då märker vi att han ärvt mitt humör som visar sig från sin allra mörkaste sida när det har gått lite för länge mellan måltiderna. Grattis, G! Och grattis till dina föräldrar också. Det kommer att få veta att de lever. Ja, hå, hå, ja, ja...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13