• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Mrs Firren

Johlinn - Vad skönt att höra att E är pigg igen! Hoppas ni får en bra dag på fsk.

juni - Tack för recepten! Har sparat dom för framtida infall...

Pokergirl - Usch, morgon kl 5 är inte att leka med. Speciellt inte nu när det är kolsvart ute. Stackare, hoppas du kan sova något på dagen.

cilla67 skrev 2010-11-16 06:54:33 följande:
    Min son står på en stol vid diskbänken och "brer" sin egen smörgås. (Bregottet ligger i klumpar på och omkring brödet).
    Stolt pappa: "Tänk att du bara är 22 månader och brer din egen macka! 
    Mamma: Ja, i morgon fyller du 22 månader.
    A: Tårta! 
    Hjärta 
    Underbart!!

Fiji - Vad trist att inte personalen var mer välkomnande. Hoppas att N får en bra dag även om det är jobbigt att vara tillbaka i vardagen.

Puchahontas - Fixat stor säng till D är det bästa vi gjort på länge. Han har en 200x120 cm så den som ligger bredvid sover bra också. Två nätter i rad har han faktiskt tassat upp själv och varit på väg in till vårat rum. Tidigare har han bara hojtat när han vaknat, men nu lite mer nattliga initiativ. Ingen liten kille här heller längre...

Pussel är kul! Även om vi har lååång bit kvar till omfattningen ni beskriver. Vi nöjer oss med ett 9-bitars än så länge.  
  • Kate Lynn

Tack för en ny tråd!

Har bara hunnit skumläsa, men att morna sig på morgonen? Inte en chans! Herregud, vaknar man 05.30 är man ju SEN
    Handla i affären med M? Jag hoppar gärna över det... Han tycker det är lajbans, men mitt blodtryck grejjar inte riktigt det hela, och inte får jag med mig allt jag skulle ha heller.

Nu till det tråkiga. Jag kommer inte kunna vara med på AW:en. Disputerar veckan efter och ligger g r y m  t mycket efter i mitt arbete efter hur många förkylningar, influensor (2/3 familjemedlemmar iaf), astmatiska andningar och oförklarliga febertoppar som helst. Eller mja, "hur många som helst" är faktiskt rätt överdrivet, men de kommer med fruktansvärt dålig tajming och gör mig rätt stressad även om fru Kate helt klart drar det tyngsta lasset.

Får ni för er att ses i december igen, så är jag på

SkålAW i StockholmSkål

22 nov - Somna, Annaloo, Gullet, Fiolina (ev Tjet), Pysslig, evt. Persefone, Marge

Det är något visst med februari
  • Gullet73

Kastar mig in för att meddela att mitt liv är stökigt nu. Varken fysiken eller byråkratin går dit jag vill.  Mao är det inte genomförbart med AW för mig den 22.
        Så någon annan får välja ut ett bra ställe.

SkålAW i StockholmSkål

22 nov - Somna, Annaloo, Fiolina (ev Tjet), Pysslig, evt. Persefone, Marge

• Gullet73

Kate: Lycka till med disputationen! Alla tummar hålles!

Tjet: Tänker på dig, hoppas allt går bra.

Vinkar till alla andra

• Resande

Gullet stor kram till dig. Hoppas livet blir ljusare och går dit du vill och det väldigt snart.

Kate Typiskt att diverse krämpor ska dyka upp just nu när det är urusel tajming (vilket tyvärr verkar vara ganska vanligt).  Lycka till med disputationen!

• johlinn

Gullet - det börjar bli dags att både fysik och byråkrati börjar gå din väg tycker jag! *kramar*

Kate - lycka till med disputationen!! *håller tummar*

E. hämtades av mig (eftersom jag var tvungen o lämna bort lämnandet till barnafadern) vid två, varpå han fick följa med mig o jobba lite. En rätt rejält övertrött kille som kom hem, men det har iaf gått bra på dagis och han har ingen feber!

• Namaste72

Härligt Johlinn!

Gullet: Stor kram, hoppas att det blir bättre snart.

Inser att vi är väldigt lyckligt lottade. I sover till halv åtta - åtta på morgonen om ingen annan vaknar före. Hon sover i vår säng (kryper över framåt småtimmarna från sin spjälsäng utan långsida som står bredvid. Jag tycker att 3 pers i en 160 säng är för trångt och försöker övertala maken att vi ska skaffa en 120 cm till, men han är skeptisk. Sängen skulle ta upp hela golvytan. Mysigt tycker jag - flummigt 70-tal tycker han.

Jag är hemma på heltid med henne nu, jisses vilket hålligång!. Idag var vi på ridskolan och ryktade hästar. Hästen Bumpe har numera den blankaste vänstra bogen i hela stallet!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72

Grattis Juni!

{ Mamma till världens finaste dotter }
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13