LillTussa skrev 2010-11-18 11:26:54 följande:
Du har inte IBS?
Se till att bli ordentligt utredd med gastroskopi, rektoskopi, bukröntgen och UL för att kolla gallan. Samt blodprover. Ligg på! Man ska inte ha en flumdiagnos om man har stora besvär, utan vara utredd för att kunna få rätt hjälp.
Gick flera år med "magkatarr" som alla läkare så fint sa, men det är inte det. Min mage är hur fin som helst men symptomen liknar magkatarr och är nu under utredning för andra diagnoser. Men hade förmodligen mått bättre om jag fått rätt hjälp tidigare och om jag stått på mig lite.
Vad är IBS?
Dom har kollat gallan också men det såg bra ut.
Gud vad jag känn igen mig i det du skrev där. Dom gör gastron och allt ser så "bra" ut. Magkatarren eller bråcket som spökar men då säger nån annan läkare att dom inte alls håller med men ingen kan hitta felet.
Det går i vågor, i somras var det riktigt illa, nu går det sådär, men jag får otroliga "hungernöd" om ja inte äter så spyr ja när ja får så, får som smått halsbränna dagligen nu som ligger å gnor,när jag anstränger mig blir det jobbigare,om ja inte äter frukost går det fan inte alls,även fast ja inte är hungrig.
Känns som efter sån här lång tid och läkarna inte hittar nåt, att man börjar klandra sig själv "kanske det bara är psykiskt" även fast jag känner att jag inte är mig själv längre fysiskt.
brukade kunna träna 4-5ggr i veckan förut,nu klarar jag knappt göra situps.