Nathalie8908 skrev 2010-11-18 22:59:17 följande:
Har vart på vårdcentralen idag, och läkaren pratade om känslig colon, kan det va nåt i stil med IBS?? Orkar inte läsa om det just nu..
Verkar iaf ha fått en vettig läkare, som gav mej medicin mot illamående, och för att minska magsyran, innan hon går vidare med andra undersökningar.. Vilket jag tycker känns okej, ska nu äta primperan och nåt mer, i en och en halv vecka, så skulle hon ringa sen.
Hoppas nu att detta hjälper, iaf litegrann!
Fick även sjukskrivning i två veckor till att börja med.. Men fick en känsla av att jag kan få mer, till utredningen är klar, då alla besvär blir tokmycket värre efter jag jobbat..
Men hon sa att det kan va svårt att få FK att godkänna sjukskrivning för buksmärta, nån som har erfarenhet?
Har ju tidigare sjukskrivningar, också för magen, som min lite sega arbetsgivare skickat in nu, trots att sjukskrivningen är från aug, sep.. :O
Jag blev sjukskriven i somras för magen och försäkringskassan godkände det som tur va.
Kanske för hur läkaren skrev jag vet inte men han gjorde det ganska klart att jag inte kunde arbeta med det jag gjorde (inom vården) när jag inte kan äta eller behålla maten och hade enorma smärtor.
Så det beror väl lite på vad du har för arbete också om dom tycker det går att arbetsanpassa och finns möjligheter för dig att göra annat som ska underlätta.
Men stå på dig om du känner att de bli för tufft!