• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz
    få se får man kalla forumsdeltagare för mupp? bara undrar
  • MimmiLina

Om jag och Stina sitter och skämtar om VARANDRAS stavning så är det faktiskt helt fucking omöjligt att nån utomstående skulle kunna bli LEDSEN över det. Det är främst dessa stavningsanmälningar som stör mig, och dom är många.

Andra anmälningar som gjorts i tråden kan jag möjligen förstå om man är en väldigt känslig person. Men det får finnas gränser.

• MimmiLina

giz - Man behöver ju inte ta åt sig av allt, man kan försöka se saker ur ett lite humoristiskt perspektiv.

Men visst, vill folk hellre sura så får ju folk göra det. Tråkigt bara att man inte hellre kan ge sig in i tråden själv och ha roligt. Tydligen läser anmälarna ju de mycket upprörande trådarna lik förbannat. Om man vet med sig att man är väldigt känslig bör man kanske hålla sig utanför så man inte mår dåligt. För om man till och med mår dåligt av andras stavningar, då bör man nog tänka efter.

• giz

som dysse så är det inte kul................ och det stör mej att ngn har kul åt ngt som vissa har som handikap.

• giz
    men snälla nu får du nog ta en andningspaus.
    alltså i ren vällmening, det är ett öppetforum alla får läsa det är upp till oss deltagare att inte skriva stötande hån inlägg........
    men för säkerhetsskull skriv i rubriken: obs här har vi as kul åt felstavningar så slipper folk gå in å läsa den då för att fatta vad det är........
    att sitta å håna stavningar är inte kul och dessutom mot forumsreglerna att diskutera fenomenet stavning fine men inte att narra å göra sej rolig på dess bekostnad.
  • MimmiLina

Skämt om handikapp är en sak, och det kan vara olämpligt i högsta grad. Jag har inte varit delaktig i något sådant. Men skämt om stavning mellan två personer... hallå ja? Kan NÅN påstå det vara motiverat i ärlighetens namn?

• MimmiLina

Giz -

Det står en "varning" i TS. Och jag andas för fullt här.

Stavningsskämten var ju mellan två personer sinsemellan. Du tycker det är motiverat att anmäla om diskussionen går t ex som exemplet nedan, kan nån bli upprörd av detta mer än möjligen Stina?

Stina: - Åh, idag stekte vi köttbular.

Lisa: - Haha, du glömde ett "L".

Stina: - Hihi, oj ja hoppsan! Hihihi.

• giz
    därför att jag som dysse kan känna mej träffad..........
    så enkelt är det.........
  • MimmiLina

Ja, det låter ju väldigt rimligt.

• giz
    noppe det exemplet är en sak men luta dej tbx å läs den berörda tråden (har bara kommit några sidor) men hittat flera hån mot tex AP-föräldrar redan......... om oroliga gravida sen får det va hur mye varning som helst i TS detta är och förblir ett öppet forum, det är INTE ok att narra deltagare i forumet.
Svar på tråden Moderatortråden