• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Glass

oj, ledsen. Jag gick ifrån datorn och hade inte stängt ner. Nu är jag iallfall här en stund

• hailey

Får man göra reklam i sin presentation? Det är någon som har gjort flera trådar om detta samt lagt till det i sin presentation.

• Isolde

Det är lite oklart där, hailey. Vi har sagt att det är okej att berätta om sitt företag i sin pres så länge det inte sker i för "reklamiga" ordalag, men det är inte okej att locka in folk till pressen för att de ska få info om företaget.

Om du tycker att några trådar eller inlägg är tveksamma, anmäl dem så kollar vi vad som är ok eller ej.

• hailey

isolde, tack! Kan jag skicka till din inbox så att du ser vad jag menar?

• Isolde

Hailey, bäst är att du anmäler. Klicka på den röda handen högst upp till höger och välj "reklam" i ärendelistan. Om det gäller en hel tråd anmäler du trådstarten och ber i motiveringen att vi kollar igenom den. (Fast bäst är alltid att anmäla enstaka inlägg där det går, så att vi slipper läsa så mycket.)

• hailey

Isolde det ligger i en presentation, kan man anmäla det också?

• hailey

Jag tror att jag gjorde rätt, hoppas du förstår vad jag menar

Svar på tråden Moderatortråden