• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Ankmor

Hej
    Jag vet inte till vilken moderator jag skall skriva så jag skriver i denna tråden istället.

OM det nu finns något inlägg kvar i "Spunk"-tråden som jag har lagt in, som motförmodan skulle kränka någon eller uppfattas som påhopp eller annat jävligt, så ber jag er ta bort alltihop, men skicka för gudsskull inte fler varningar!! Jag har endast skämtat om sådant som jag vet att jag själv inte skulle ta illa upp om det "drabbade" mig själv.

Jag ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna, kränkt eller hoppat på någon...

//Annika / Ankmor

• Isolde
    För det första: vi diskuterar inte enskilda ärenden i forumet.

För det andra: är man missnöjd med ett beslut får man överklaga det till redaktionen.

För det tredje: man kan inte skriva en disclaimer i början på en tråd och säga åt folk inte ta åt sig om det dyker upp saker som man inte gillar.

Jag tittar gärna på något ärende som särskilt upprör, om någon skickar ett ärendenummer till mig.
  • Isolde

Måste tillägga en sak: En tråd är aldrig privat. Om en liten grupp människor diskuterar och är kompisar i en tråd, kommer det ändå in andra personer och läser. Tråddeltagarna tycker kanske att det är jättekul att driva med något visst fenomen eller grupp, så där skojigt som man gör vänner emellan, men någon ur den gruppen kan ändå känna sig kränkt.

När man får en mängd (?) varningar för ett visst uppförande bör man tänka över hur man agerar snarare än att utgå från att någon annan överreagerar.

• MimmiLina

Vill säga emot, men antar att man inte får det.

• Isolde

Visst får du säga emot, men du får inte dra in något enskilt ärende.

• MimmiLina

Vet inte om detta kan sägas beröra ett "enskilt ärende"...

Men man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut att det är folk som stört sig på en innan som nu sitter sch anmäler på pin kiv. Bara för att dom kan. Det handlar i ärlighetens namn inte om folk som på riktigt tar illa upp, det tror jag vi alla begriper. Därför blir det så löjligt.

Man borde försöka se anmälningar från fall till fall. För som nu t ex så kan folk ANMÄLA för att vi sitter och skämtar mot VARANDRA om att saker är felstavade t ex. PÅ SKOJ! Det känns liiiite överdrivet.

Det måste ju finnas utrymme för skratt och humor, och en extra koll kanske på om anmälningarna verkligen är motiverade eller bara beror på att nån människa sitter och surar. Om jag och Stina t ex sitter och skämtar om varandras stavning så kan ju knappast nån utomstående ta illa upp av det, hur sårande kan det vara liksom. Det borde vara ett solklart fall för en icke godtagbar anmälan.

• MimmiLina

Okynnesanmälningar skulle man kunna kalla dom.

• giz

jag tar illa upp av den tråden.......................men kom inte å anklaga mej för okynnesanmälan............. jag annser bara att den tråden inte har på forumet att göra. sen om jag har anmält 0 eller 1000 spelar ingen roll för just nu läser jag den bara......sen får vi se vad som ramlar in i rapportlistan............ folk gör bara sin medlemsplikt å anmäler........moderatorerna tar bort det som är utanför reglerna............ så är det passar det inte så finns andra forum

• Roisin Dubh

MimmiLina,

För det första:
    Du vet inte vem som anmält något såvida personen ifråga inte berättar detta.

För det andra:
    Hur kan du vara så säker på att den person som anmält inte tagit illa upp?

Nu spekulerar du lite väl om vad som skett. Moderatorerna baserar sina bedömningar på mer konkreta saker.

• Roisin Dubh

Faktum är att flera trådar likt den har blivit borttagna förut.

Svar på tråden Moderatortråden