• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Sarasnaran

Gå in i tråden och markera adressfältet.
    Högerklicka på det som markerar sig och välj "kopiera".
    Sen går du in i denna tråden igen och högerklickar i den tomma rutan (där vi skriver dessa meddelanden) och väljer "klistra in".

Tada! Glad

• alexix

jag fattar nada..
    X tips o råd!! (Kost/Matvano...) alexix 5 Igår 22:57

• alexix

fick lite hjälp där.. med att länka..
    skulle vart jätte snällt om det går att fixa...

• fipa2

Får jag kontakta någon moderator privat?

• MuminMy
    Panda skrev 2006-02-07 12:17:25 följande:
    Jag är här...
    och nu är även MuminMy tillbaka från sin semester
    har ni saknat mig?
    Kyss
    /my, medlem, mamma och moderator
  • Bonanza

En fråga: skulle det vara helt omöjligt att starta en tråd där man bortser från reglerna om påhopp och liknande? Alltså om man startar en tråd om vad man egentligen tycker om varandra, och så måste de som vill vara med vara införstådda med att man kan få negativt omdöme. Alltså, det vore inte ok att säga "Bonanza, du är en jäkla kossa som är dum i huvudet", men kasnke "Bonanza, du är elak och trångsynt, och behöver mogna till dig innan du kan diskutera igen". Förstår ni? Om man skriver jättetydligt i trådstarten att här kommer det att finnas negativa kommentarer (men inte hemska påhopp), kan man inte kringgå reglerna lite då?

Antar att svaret är nej, men hoppas såklart på ett ja.

Svar på tråden Moderatortråden