• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Venus

Och sedan uppdatera med de medlemmar som vill dra sig ur, för det måste man oxå ha som alternativ...

Själv är jag inte för en sådan tråd, jag funderar på dominoeffekten...

• brokig

Man kan ju tycka att den som ger sig in i leken får leken tåla, men samtidigt är jag tveksam till att alla människor klarar av att i förväg inse huruvida man tar illa upp av konstruktiv kritik eller ej. Personlighet är ju oftast känsligare än väldigt banala frågor som ändå spårat ur.

Exempel:
    Någon startar en tråd och skriver såhär "Jag har döpt min son till X i andranamn, nu vill jag ärligt veta vad ni tycker om det namnet".

De första 30 svarar att det tycker att X är ett jättefint namn.
    Person 31 däremot skriver "Min gympalärare på lågstadiet hette så och han hade så otäcka ögon, så jag gillar inte namnet X"

Person 32 skriver: "Jag vet inte varför men jag förknippar X med personer som jobbar som arkeologer"

TS som förut bara tackade för alla komplimanger får nu kritik och blir paff och jätteledsen och skriver argt: "Min son har inte alls otäcka ögon och kommer aldrig att bli någon jävla arkeolog. X är faktiskt ett jättefint namn"

Ingen svarar.
    TS puffar förtvivlat "Hallå, nån måste det väl ändå finnas som inte tycker att X är ett fult namn. Jag tar faktiskt väldigt illa upp när ni skriver att X är världens fulaste namn ".

Hur ska den peronen då klara att höra kritik om sin personlighet?

Den krassa sanningen är nog att många tror sig vara världens trevligaste, men när någon inte samtycker rasar allt. Ett slag under bältet, helt oväntat, fast man så gärna ville höra sanningen, men förstås bara om den var stående ovationer..

• Isolde

Ja, jag instämmer å ena sidan med Bonanza och Roisin – man borde faktiskt klara av kritik om man ber om den. Men å andra sidan har jag sett många exempel som det Brokig ger, och då spårar tråden väldigt lätt ur.

I princip borde jag säga ja, men i praktiken måste jag säga nej. Det är nog med urspårade trådar ändå, tyvärr.

• Keyser

Måste fråga om man kan bli av med sin möjlighet att vara Anonym utan att bli tillsagd? Jag har blivit det men har fått ett medd som jag inte vet hur man svarar på från moderator att jag placerat en tråd i Känsliga rummet men att det var fel. Och att det INTE skulle leda tillnågon åtgärd. Någon?? hur svarar man på meddelanden?

• Glass

Man kan inte svara på de meddelanden. Om du vill så kan du skicka ärendenumret till mig så ska jag kolla på det.

• giz

glass: nu läste du fort

så här är det, man kan inte vara anonym dom första 14 dagarna på fl, som ny reggad medlem har man en karens

Myten, legenden......trollet=)
  • Glass
    Vad menar du giz?
    Keyser har ju fått ett meddelande om att en tråd var felplacerad.
  • giz

ä drit i mitt svar asg............ har totalt ögondyslexi på nya fl...........

Myten, legenden......trollet=)
Svar på tråden Moderatortråden