• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Majblomma12

Bonanza, vad ska en sån tråd vara bra för, då?

• Bonanza

Iors syster - för att man ska få veta på riktigt hur folk uppfattar en. I såna trådar blir det annars bara positiv kritik, och det kan kännas lite falskt. Ifall jättemånga tycker att jag trampar folk på tårna, så kan jag ju tänka på det. Eller så är det bara kul, men jag kanske är knäpp! Det drabbar ju ingen som inte vill vara med liksom.

• MuminMy

Bonanza och RD: om tråden är OM en SJÄLV så skulle det väl vara okej... alltså du får starta en tråd "Vad tycker du om Bonanza" å så får de skriva om dig, tycker dock inte det är lämpligt att man "skriver upp" sig för att få omdömen... Risken finns alltid att nån tar illa upp ändå.... och det är ju onödigt *ler*

• Bebistokig

Bonanza

En sån tråd finns redan
    Den heter:
    Vad tycker ni om varann på FL?

• Roisin Dubh

Faktum är att jag tror en sådan tråd skulle fungera mer städat än många andra. Det lär ju inte uppstå några bråk och munhuggningar när man bara berättar sin ärliga åsikt om varandra. Vad ska man säga emot egentligen? Är man inte omtyckt så är man inte och tvärt om.

På sätt och vis kan det rensa luften för många och många kanske börjar bli lite mer självkritiska om man får veta hur andra uppfattar ens deltagande på forumet. Glad

Allt på frivillig basis förstås! Precis som min omrötningstråd. Jag visste vad jag gav mig in på!

/ Hanna the hog
  • MuminMy

Kanske mina kollegor har en avvikande åsikt men jag avråder i alla fall Cool

• Bonanza

Bebistokig - jo, men där kan man inte vara ärlig och säga negativ kritik om _personen_ för det bryter mot Fls regler.

Jag tror att Roisin har rätt i att det kan rensa lite i luften, och man tänker kanske över sitt fortsatta deltagande på fl. Fast alla är nog inte mogna nog att hantera personlig kritik heller.

• Roisin Dubh

Bonanza,

en variant som borde vara fullt legitim är ju att starta en blogg för ändamålet och bjuda in de som vill skriva i den. Då kan de som är skribenter i den tråden bedöma varandra så mycket de vill utan att någon luras in i något alltför lätt och blir sårade i onödan.

/ Hanna the hog
  • Glass
    Jag kan tycka att en sån tråd är okej, men då måste det vara väldigt tydligt att det bara är de uppskrivna personerna som ska bedömas.
    Att man då kanske uppdaterar trådstarten med de medlemmar som vill vara med.
Svar på tråden Moderatortråden