Moderatortråden
Mandi, det går att skriva, men de många
i rad gör att sidan blir helt förskjuten.
Mandi, det går att skriva, men de många
i rad gör att sidan blir helt förskjuten.
Gyro, rent allmänt (eftersom vi inte diskuterar enskilda ärenden):
Det beror nog allt på hur man ställer en fråga.
Som sagt, allt beror på hur man säger saker.
Gyro, du skriver ett mejl till info@familjeliv.se och berättar vad ditt problem är. Skriv gärna "klagomål på moderator" eller liknande i ämnesraden, så kanske det går fortare.
Sluta upp nu, Gyro. Vi har varken gullegrisar eller hackkycklingar här. Däremot blir vi lätt förtvivlade när medlemmar inte lyssnar på vad vi säger, utan fortsätter med just det beteende som orsakar varningar och tillsägelser.
Om du har något enskilt ärende, kan Patrik se det. Annars får han väl lista ut det, eller hur? Det är i hans intresse att sajten fungerar, så om det är någon moderator som beter sig på fel sätt tar han nog reda på vem.
Ja, det förra inlägget var riktat till Gyro, förstås!
Piaf, anonymitetsreglerna ändrades i augusti. Grovt förklarat: Nu får man vara anonym i Känsliga rummet ungefär hur man vill, men startar man en tråd måste den röra något av de ämnen som finns i KR och ha en personlig koppling av något slag. Otrevliga inlägg bedöms hårdare om de är anonyma.
Min uppfattning:
Båda två. Kallar man någon annan för "jävla idiot" har man defintivit gått över gränsen. Samtidigt kan man ju säga något ganska enkelt och oövertänkt som faktiskt sårar en person oerhört. Utan att det innehåller några öppna påhopp. De är naturligtvis de svåraste fallen att bedöma.
Exakt vad Patrik menar när han skriver så vet jag inte. Men jag gissar att han skrivit det senare vid ett tidigare tillfälle, innan han var riktigt medveten om hur många olika sorters påhopp det finns. Eller så drog han bara till med ett slarvigt exempel.
Norahs mamma: följer reglerna.
Gyro, då får jag nog hänvisa till Patrik himself. Det låter onekligt lite rörigt.