• Mli79

Glögg?

Jag trodde att jag hade turen att redan tycka att lättglöggen var godast.. Så förvånad jag blev när jag såg att det faktiskt innehåller 2,2% !!

Finns det nån som är helt alkoholfri, eller är det så att alkoholen måste inte kokas för att försvinna? Så det är OK att dricka ändå? Kokad glögg är ju inte det godaste...

• Svar på tråden Glögg?
  • Blå Flygare

Jag tänkte göra egen glögg av alkolfritt vin, men det var ju lite alkohol i den med! (0,5%) Funderade på att köpa Herrljunga, men undrar om inte det var vanlig saftglögg. Och om det smakar saftglögg kan det lika gärna vara!

• kajsa kavat

Jag kokar upp min 2,2%-iga glögg jag... Mer nojjig än så tänker jag inte bli

• Emmec

De finns flera olika helt alkoholfria glöggsorter på systembolaget. (vet inte om någon skrivit det redan, orkade inte läsa alla svar i tråden)

Jag har också "nolltolerans" å dricker inte ens det "alkoholfria" vinet. Så dessa glögger är perfekta för ett julfreak som jag!

• Jessica24

Någon som vet om Saturnus Glögg, den med tomten på, är alkoholfri?

/Jessica24

• strojes

jessica24: vet inte. har testat den en gång men jag gillade den inte. tyckte den var alldeles för sötsliskig i smaken. då var den hjortronglöggen (helt alkoholfri) vi köpte på en marknad mycket godare!

• Maysan

Hjortronglögg är underbart god. Köpte min på julmarknad i går. Är ganska vanligt med olika glögg på julmarknader och finns i massor av härliga smaker. Helt alkoholfritt. Godare än Saturnus sötsliskiga saftglögg

• tesslita

jag dricker Blossas lättglögg efter att ha kokat den en stund.
    tycker det räcker mer än väl.
    sedan så dricker man ju inte jättemycket av den heller.

• Smindy

Ni som skriver att ni inte dricker mängder direkt- Hur mycket dricker ni då? För när jag drcker glögg kan det bli 2 stooora muggar...

• jummie

detta var på tapeten även förra året....o jag mailade systemet o frågade om det går att koka bort alkoholen o svaret var NEJ! Helt går det inte att få bort genom kokning utan det är en lite längre process än så.....man måste visst koka flera ggr...

Den glögg som säljs på tex. ICA är inte helt akoholfri utan är lättglögg o innehåller 2.2%..ha än inte hittat nån HELT alkoholfri förutom saftglöggen men den smakar ju apa!

systemet har däremot helt alkoholfria varianter!

• lata kocken Johanna

nej helt och hållet kan man aldrig garantera

men under 0,5% som räknas som mer eller mindre alkoholfritt blir det innan det ens kokat - dvs i temperaturer över 79grader...

Svar på tråden Glögg?