• Mli79

Glögg?

Jag trodde att jag hade turen att redan tycka att lättglöggen var godast.. Så förvånad jag blev när jag såg att det faktiskt innehåller 2,2% !!

Finns det nån som är helt alkoholfri, eller är det så att alkoholen måste inte kokas för att försvinna? Så det är OK att dricka ändå? Kokad glögg är ju inte det godaste...

• Svar på tråden Glögg?
  • lata kocken Johanna

tranbärsjuice citronskal/apelsinskal/pomerans och ingefära är en höjdare! blir lite som en varm cosmopolitan

• andypandy

saturnus duger som substitut åt mig nu. vill inte riskera att få i mig alkohol ! Min bm rekommenderade saftglöggen.

• Maysan

Idag var vi på årets första julmarknad i Steninge slott. Guud vad mysigt det var och julkänslan bara sprudlar.. Hur som helst så hade de massor av olika glögg där som jag provade (helt alkoholfria förstås.) Blåbärsglögg, kråkbärsglögg, sockerbagarens glögg... ja det fanns massor. Jag och yngsta dottern fastnade för en supergod glögg som var hjortronglögg. MUMS säger jag bara.

Köpte även pepperkakskola och goda senaper med mera.

• Inka

har precis köpt alkoholfri glögg på dagslivs o dom hade flera, så ikväll blir det glögg o russin framför tv:n!! Mums!

• Maysan

Bara ett litet tips om att gå på julmarknader om man vill få lite roligare glögg än den de har på typ konsum. På julmarknader har de alltid alkoholfri glögg. Ska ta med den här flaskan med hjortronglögg på julafton till svärmor så får jag och barnen festa på den.

• miss chocolate

min Bm säger att man lugnt kan dricka den glögg som finns i livsmedelsaffärerna. man dricker ju ändå inga stora mängder precis

• nda

Maysan, var du på Steninge idag, det var jag med. Visst var hjortronglöggen god, vi köpte två flaskor av den och två enbärsglögg och så en massa senap och sånt så klart. Visst avr det en mysig marknad? Vi har aldrig varit där tidigare men det är ju först nu vi flyttat ut hit förstås´och nu kommer vi nog att ta oss dit varje år

• Bastians mamma

Min Bm sa samma som Caar´s , avstå från alla alkoholhaltiga drycker även glöggen och det "alkohol fria vinet".
    Trist , men jag hittade en glögg jag aldrig druckit förut som var helt alkoholfri Herrljungas var det. Ska prova den och se...annars får jag väl koka favoriten Blossa!

• Bebbe2 i januari

Jag tycker nog att det är lite väl hysteriskt att inte ens dricka ordentligt värmd glögg om den bara är på runt 2 %. Det är ju lika som lättöl och inte dricker man väl några mängder av glögg direkt...

• Mli79

Jag har faktiskt druckit den 2,2% efter en stunds kokning. Man dricker ju inga mängder direkt, så skulle det överleva nån liten spritmolekyl så kanske det inte skulle vara så farligt ändå... Men det skulle definitivt kännas bättre att dricka en som var alkoholfri från början, annammade tipset om julmarknader! Bor bara nåra kilometer från Sövde Musteri och dom brukar ha riktigt goda grejer nu framåt julen.

Har hittat en stor fördel med graviditeten (förutom den delen med barn då :)
    Jag får göra Mozartkulorna som jag vill i år, dvs ingen konjak i! Gött, blir det inget gnäll från mannen sida. Han kan ju dricka konjaken separat :)

Svar på tråden Glögg?