• Mli79

Glögg?

Jag trodde att jag hade turen att redan tycka att lättglöggen var godast.. Så förvånad jag blev när jag såg att det faktiskt innehåller 2,2% !!

Finns det nån som är helt alkoholfri, eller är det så att alkoholen måste inte kokas för att försvinna? Så det är OK att dricka ändå? Kokad glögg är ju inte det godaste...

• Svar på tråden Glögg?
  • Blå Flygare

Köpte Hellefors saftglögg, och den var vidrig!

• grah

vi har köpt kronans glögg, den är alkoholfri och jättegod fanns på coop dessutom så man slapp springa på systemet och böka på.... ett hett tips iaf!

• Snova

Inget illa menat men hur många glöggtrådar finns det? Så gott som det är så är det inte så konstigt iofs...

• Ameos

Har nu precis som Snova läst mååånga glöggtrådar och är bara nyfiken på en liten sak. Ni som absolut inte kan tänka er att dricka ordentligt upphettad glögg på 2,2%, hur tror ni att den kan skada fostret? En undran bara så här mitt i natten. Personligen är jag helt övertygad om att en mugg eller två inte skadar fostret överhuvudtaget, annars skulle jag naturligtvis ha avstått.

• marina81

drick inte 15% blossa glögg..för då blir ni som jag är nu..onykter ..hjälp..

• Blå Flygare

Jag är själv känslig för alkohol, blir lätt full på en burk 2,5%. Tänker att då bör nog en kopp 2,2% påverka ett foster. De är trots allt mycket känsligare än vuxna människor.

• thissy

Det finns en alkohol fri glögg som ajg köpte på coop och den heter staffans glögg, den kan jag rekomendera för den smakade som vanlig glögg jätte god.

• etunabo

Ni som köper alkoholfritt på systemet läs innehållsförteckningen. Jag köpte alkoholfritt vin en gång. Men när jag hade drukit ett glas så började jag läsa på flaskan. Det visade sig att den innehöll alkohol. Jag har köpt saftglögg och den duger, tycker jag.

• Rövardottern

köpte saturnus saftglögg helt oki.. inte för söt

• Snova

Lägger trots allt in detta jag skrev i en annan av alla glöggtådar angående Blossas 2,2%;

"Mer info, man får selektera vad man vill tro på;

Ringde Systemet och de sa att alkoholen försvinner om man kokar men man ska koka ett tag, iaf fem minuter!"

Har nu provat och känner skillnad i smaken mellan glöggen som bara kokat upp och den som kokat i ca fem min. Den senare smakar ej alkhol medan den första gör det.

Tror ej att det är ngn fara med en mugg 2,2% med alkoholen kvar i men kokar hellre längre nu när jag vet!

• Snova

etunabo; men det är sålite alkohol så det är faktiskt absolut ingen fara! Lovar!

• Snova

Hmm...koka ej för hårt bara, skulle koka till bara mig nu och det blidde trögflytande sörja så nu kokar jag igen, på lägre värme!

Svar på tråden Glögg?