• The Morticia

Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)

Ponera att det finns ett par som har en seriös relation. Ponera att kvinnan hävdar att hon använder p-piller och om hon ändå skulle råka bli gravid så skulle hon göra abort. Mannen litar på att hon talar sanning och använder inte kondom när de har sex.

Så tar det slut mellan dem och det visar sig att kvinnan ljög om sina p-piller. Hon tog inga och nu är hon gravid och vill inte göra abort. Hon hade avsiktligt lurat honom för att bli gravid.

Vem bär den största skulden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)
  • Thaleya

Hon helt klart.

Om hon hade tagit piller och inte lurats så tycker jag båda har ungefär lika stor skuld, det är fullt förståeligt att man kanske inte kan hålla sitt löfte och ta bort barnet om man blir gravid.

• Significant

..hon bär hela skulden, för att hon lurat till sig graviditeten.

• The Morticia

Jag tänker litegrann såhär:
    Om man verkligen inte vill göra någon på smällen så borde man ju se till att skydda sina soldater. För det är killens enda chans att kontrollera situationen. Varför tar man inte den? Varför ger man hela makten till kvinnan?

• mg79

Hon,
    Eftersom hon uppenbarligen inte talat sanning, och valt att lura honom.
    Skulle det däremot ske efter att hon tagit sina p-piller som hon skulle så är ansvaret bådas.

• Miss Obsessive
    The Morticia skrev 2010-11-28 21:50:33 följande:
    Jag tänker litegrann såhär:
    Om man verkligen inte vill göra någon på smällen så borde man ju se till att skydda sina soldater. För det är killens enda chans att kontrollera situationen. Varför tar man inte den? Varför ger man hela makten till kvinnan?
    Jo, fast om man är i en seriös relation så måste man ju kunna lita på sin partner! Om det var så att tjejen hade sagt till killen "jag använder inga preventivmedel" så hade ju han haft lika stor skyldighet att se till att det inte blev några barn gjorda som hon. Men om fallet är sådant att hon medvetet ljugit för honom så tycker jag att största skulden ligger hos henne. 
  • The Morticia
    Miss Obsessive skrev 2010-11-28 22:04:49 följande:
    Jo, fast om man är i en seriös relation så måste man ju kunna lita på sin partner! Om det var så att tjejen hade sagt till killen "jag använder inga preventivmedel" så hade ju han haft lika stor skyldighet att se till att det inte blev några barn gjorda som hon. Men om fallet är sådant att hon medvetet ljugit för honom så tycker jag att största skulden ligger hos henne. 
    Jag håller egentligen helt och hållet med dig men jag vill försöka se saken från andra hållet för att nyansera det. Är det ok att lita blint på någon annan och inte ta eget ansvar och sedan känna sig lurad och orättvist behandlad?
  • stresss

Hon har lurat honom, så det är hon ensam skyldigt till att ha varit oärligt. Men han är likväl skyldigt till att inte barnet ska bli lidande för mammans dåliga beteende.

• VirrigaVerna

I en relation så ljuger man inte på det sättet som den kvinnan gjort. Fruktansvärt fult gjort.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)