• The Morticia

Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)

Ponera att det finns ett par som har en seriös relation. Ponera att kvinnan hävdar att hon använder p-piller och om hon ändå skulle råka bli gravid så skulle hon göra abort. Mannen litar på att hon talar sanning och använder inte kondom när de har sex.

Så tar det slut mellan dem och det visar sig att kvinnan ljög om sina p-piller. Hon tog inga och nu är hon gravid och vill inte göra abort. Hon hade avsiktligt lurat honom för att bli gravid.

Vem bär den största skulden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)
  • Red Velvet

Visst har mannen även han ett ansvar men i en relation ska man kunna lita på varandra.
    Hade det varit ett ONS efter krogen eller liknande, då hade jag inte känt samma sympati för mannen - för litar man blint på en människa man inte känner särskilt = idiotiskt.

• Miss Cee

Hon har hela skulden, men han har lika mycket ansvar för situationen...

• Em00

Hon.

Idioti och någon hjärnskada att inte respektera vad partnern tycker
    när det gäller en så pass stor grej som barn.

• astro
    The Morticia skrev 2010-11-28 21:50:33 följande:
    Jag tänker litegrann såhär:
    Om man verkligen inte vill göra någon på smällen så borde man ju se till att skydda sina soldater. För det är killens enda chans att kontrollera situationen. Varför tar man inte den? Varför ger man hela makten till kvinnan?
    "seriös relation" sa du i exemplet.
    I en seriös relation måste man kunna lita på varandra och hur ska han då kunna motivera kondomen? "Utifall att du ljuger om pillren", "utifall att du är otrogen och får något smittsamt"?

Jag tycker inte att det handlar om makt utan om förtroende.
    Vore rollerna omvända (alltså om han åt piller, eller sa att han var steriliserad) skulle hon ju verka förskräcklig om hon efter en längre tids förhållande ändå insisterade på kondom. 
  • The Morticia
    astro skrev 2010-11-29 00:55:43 följande:
    I en seriös relation måste man kunna lita på varandra och hur ska han då kunna motivera kondomen? "Utifall att du ljuger om pillren", "utifall att du är otrogen och får något smittsamt"?

Vore rollerna omvända (alltså om han åt piller, eller sa att han var steriliserad) skulle hon ju verka förskräcklig om hon efter en längre tids förhållande ändå insisterade på kondom. 
    Det är förvisso sant.
  • Lady Dahmer
    Om man verkligen inte vill göra någon på smällen så borde man ju se till att skydda sina soldater. För det är killens enda chans att kontrollera situationen. Varför tar man inte den? Varför ger man hela makten till kvinnan?
    och så tänker jag också. Hur många av oss kvinnor skulle lägga över allt ansvar på mannen i samma läge?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    astro skrev 2010-11-29 00:55:43 följande:

grejen är att ÄVEN om man tar p-piller så kan shit happen. Och även om man tidigare SAGT att man ska göra abort så kan det ändras när faktumet är där.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Significant
    För att dom var överens!
  • Significant
    Significant skrev 2010-11-29 08:54:22 följande:
    För att dom var överens!
    Eller det det vet man ju inte iof, men jag utgår ifrån det...
  • Oleanna

Hon har definitivt den största skulden i detta då hon har ljugit och gått bakom hans rygg. Men vad jag har förstått av andra trådar här så tycker en del att det är mannens eget fel.

Svar på tråden Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)