• april

*Tråden för oss smyckestillverkare nr 2*

Första tråden var stängd för svar så jag startar snabbt en ny för oss smyckestokiga, alla är välkomna i denna tråd.

• Svar på tråden *Tråden för oss smyckestillverkare nr 2*
  • snobben

Tack för fina kommentarer.
    Jao fast jag har väl inte riktigt kommit ut än så mycket, tar väl ett tag att hitta folk som vill köpa sen måste jag skaffa mer pärlor och sånt så jag kan göra ordentliga grejer. Mycket av de pärlor jag har använt är pärlor från när jag var liten så de är gamla men jättefina, de flesta i glas.

• Sirlig

Jo, det gäller att få folk att veta att man håller på. Jag har bra vänner och pojkvän som tar upp överallt att jag håller på och delar ut visitkort. En stöttande och driftig omkringliggande miljö är viktigare än man tror. Det är dyrt i början, för då behöver man så mycket saker och vill ju inte ha samma hängen och pärlor på alla smycken, men sen när man får in pengar för det man gör blir det billigare.

• snobben

Ja, det är ju det att det kostar så mycket, men för att få fina grejer gjorda så kostar det, så att nån vill köpa det och just nu är dte svårt för mig men jag köper lite i taget.

• Sirlig

Ja, det är bara att ta det lite stegvis. Så har jag också gjort.

Ska nog göra ett par örhängen nu...jag blir alltid så pysslig på natten...

• snobben

haha, jag med...ska just se om jag kan knåpa ihop nåt av det jag har.

• Nillane

*snön ligger vit på taken, endast Nillane är vaken*

• april

Någon som vet om det finns någon pärlbutik i gamla stan?

• Jess Gbg

Svårt att veta vad man ska sätta för pris på sina smycken...
    Någon som gjort någon form av prislista på sina smycken som man kan få kika på?

• Sirlig

april:Ja, det finns en i gamla stan som säljer hängen av cat´s eye och lite Swarovski. Dom har inte så mycket och ligger på Västerlånggatan.

Jess: Ja, det där är alltid jättesvårt! Undervärdera inte ditt jobb bara! Både jag och Ceen har priser ute på våra hemsidor där du kan kika: www.sirlig.se och www.edesign.se

• snobben

Jag har också priser på min hemsida hem.bredband.net/b211433/Lotta/index.htm

det är jättesvårt att sätta priser och jag vet fortfaranade inte om jag lagt rät, men man måste tänka på hur länge och hur svårt det är att göra ett smycke också.

Svar på tråden *Tråden för oss smyckestillverkare nr 2*