• Duefigli

Mår illa. Helt sjukt.

Det är möjligt att detta postats här redan, men jag hittade det inte vid en snabb koll.

Klippet är från Dr Phil och visar en mammas sätt att uppfostra sin 7-årige son. Jag mår så illa, får ont i magen och vet knappt var jag ska ta vägen, Min spontana reaktion är att gå in till mina sovande barn och krama om dem och svära på att aldrig aldrig aldrog göra något liknande. 

Vet någon vad som hände sedan? Jag hittade lite info som tyder på att hon tog emot hjälp, men min farhåga är att lillkillen redan har fått rejäla skador. 

Nästan så att man bör varna för känsligt innehåll....

• Svar på tråden Mår illa. Helt sjukt.
  • Mrs Statham

LenoraH: programmet sändes i usa för drygt 2-3 veckor sedan, så det skulle nog vara ganska meningslöst att göra en uppföljning nu. Vänta ett halvår- år eller så

• rackarmorsan

Åh jag säger som någon ovan. Jag vill bara springa in till mina sovande killar och krama om dom. Jag skulle vilja sätta den där mamman i en kalldusch och hälla hetsås i hennes mun. Fy fan vad hemskt. Och fy fan vad hemskt att tänka på att sånt där händer i vanliga svensson familjer. "Ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar".

• MissKaos
    Duefigli skrev 2010-12-04 23:37:27 följande:
    Det är möjligt att detta postats här redan, men jag hittade det inte vid en snabb koll.

Klippet är från Dr Phil och visar en mammas sätt att uppfostra sin 7-årige son. Jag mår så illa, får ont i magen och vet knappt var jag ska ta vägen, Min spontana reaktion är att gå in till mina sovande barn och krama om dem och svära på att aldrig aldrig aldrog göra något liknande. 

Vet någon vad som hände sedan? Jag hittade lite info som tyder på att hon tog emot hjälp, men min farhåga är att lillkillen redan har fått rejäla skador. 

" target="_blank">

Nästan så att man bör varna för känsligt innehåll....

Åh stackars barn. Man vill ju bara rädda honom.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Lenora
    Mrs Statham skrev 2010-12-06 13:36:27 följande:
    LenoraH: programmet sändes i usa för drygt 2-3 veckor sedan, så det skulle nog vara ganska meningslöst att göra en uppföljning nu. Vänta ett halvår- år eller så
    Tack, visste inte att det var så nytt. Vad synd, jag känner att jag har svårt att släppa det här och tänker ofta på den lille killen. Känns som att jag borde göra något. 
  • MissKaos

Jag klarade inte av att se klippet till slut.
    Alltså ok att man blir arg på sina barn och skäller på dom ibland när dom gör dumheter, men det där är ju misshandel? Vem gör något sådant? Blev inte pojken omhändertagen?

• MissKaos
    bimadrock skrev 2010-12-06 13:25:57 följande:
    Mrs Statham: Men vart är samhället på väg om det som visas i klippet anses som vardagsmat...?! Bara för att det finns de barn som har det värre så kan vi inte minska allvaret i den grova misshandel som detta är. INGET barn ska behöva få utsättas för detta eller liknande. punkt.
    Och visst är det sjukt att dessa straffmetoder används mer och oftare än vad vi kanske vill erkänna. Men f*n vad fel det är.

Jag är inte för dödsstraff även om jag kan tycka att vissa inte förtjänar att leva.
    Snarare en dos av sin egen medicin. JAg vill stoppa in stark peperoni i öronen på henne, och i munnen. Och stoppa henne i en Isvak. Typ.
    Sedan sansar jag mig och inser hur denna kvinna sannolikt växt upp själv. Barnet måste få hjälp, och hon med.
  • Pricken och Pyret

Mållös, illamående, ledsen, arg, besviken.... Men framför allt vill man bara åka över atlanten och hämta hit pojkstackarn!! SÅ ska INGEN behöva växa upp!! Fy fan!

• mamita64
    MissKaos skrev 2010-12-06 14:08:44 följande:
    Snarare en dos av sin egen medicin. JAg vill stoppa in stark peperoni i öronen på henne, och i munnen. Och stoppa henne i en Isvak. Typ.
    Sedan sansar jag mig och inser hur denna kvinna sannolikt växt upp själv. Barnet måste få hjälp, och hon med.
    men det är precis detta jag menar.
    En normal reaktion först, ge henne samma straff som hon gav pojken, eller gärna värre.
    Sen sansar man sej och börjar tänka
  • Maggis
    MissKaos skrev 2010-12-06 14:08:44 följande:
    Ja, det skulle ju inte förvåna mig om hon är uppfostrad enligt samma mall och inte ser andra lösningar. Förfärligt. Får ont i magen när jag ser klippet.
    //Maggis
  • ÄlsklingsAdam

ååå jag började storböla!!! 

fy fan för att höra hans stackars frusna gråt!

d finns en anledning att barn är barn,att lära sig att bli vuxna! alltså kan och bör barn kunna göra misstag utan att bli bestraffade på detta sätt!

d är vi som ska lära dem rätt och fel på ett bra sätt,inte genom misshandel!

jävla människa! hoppas dr phil satte henne i en kall dusch! 

Svar på tråden Mår illa. Helt sjukt.