• Anonym

Varför ger man majskrokar?

Ja, som rubriken säger.. Jag förstår inte grejen med majskrokar, varför ger man dem? Vi har kompisar som är på oss och undrar när vi ska börja ge majskrokar till vårt barn, men varför skulle vi ge det? Är det inte till att uppmuntra småätande?

• Svar på tråden Varför ger man majskrokar?
  • Anonym
    Amlin skrev 2010-12-06 17:16:48 följande:
    Ja just den bitan kan jag känna är en annan femma. Folk har så mycket åsikter om vad man SKA göra när man har barn. Där får man välja och vraka, vissa tips kan visa sig vara värdefulla andra kan man högaktningsfullt skita i. Behöver och vill  ni inte ge majskrokar så gör ni inte det.

Däremot kanske det kommer en tid, eller att annat barn, framöver där ni plötsligt får behovet och då är det ju ganska bra att de finns. Men om ni fortfarande inte vill ge majskrokar så kan ni ju strunta i det med.
    Ja det kanske kommer en tid då vi känner att behovet av att ge majskrokar.. Men just nu finns inte det behovet och varför skapa ett behov när det inte finns ett behov?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-06 17:49:40 följande:
    Ja det kanske kommer en tid då vi känner att behovet av att ge majskrokar.. Men just nu finns inte det behovet och varför skapa ett behov när det inte finns ett behov?
    Varför surar du över det svaret, det var ju ett vidsynt svar. Du behöver varken amma, laga egen barnmat, ha barnet på dagis, potträna eller något annat allt sådant bestämmer man själv Bra va?
  • zanna80

Varför? Jo, här fungerar det som snacks eller att äta när vi vuxna fikar tex.
    Du gör ju som du vill, det är väl enkelt att säga att ni helt enkelt inte vill ge barnet majskrokar, ser inte riktigt problemet..

♥ Lovisa ♥
  • SötFlöt

Jag gav min dotter det när hon blev 4 månader i samband med smakisar så hon skulle träna "tuggning" och få en ny upplevelse. Det ersätter ju ingen måltid menar jag.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Lillkrabat 110409 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-06 17:59:59 följande:
    Varför surar du över det svaret, det var ju ett vidsynt svar. Du behöver varken amma, laga egen barnmat, ha barnet på dagis, potträna eller något annat allt sådant bestämmer man själv Bra va?
    Jag surar inte, jag var uppriktig att "ja det kan komma en tid då vi känner behovet men just nu gör vi inte det"... Snacka om att missuppfatta ett svar!
  • Emeli

Ursäkta min okunnighet, men vad ÄR majskrokar? Visserligen har jag tre numera (halv)vuxna barn, men har aldrig stött på begreppet. Det är väl inte ostbågar du menar att man ska ge sitt lilla barn?

• Anonym
    Emeli skrev 2010-12-06 18:28:02 följande:
    Ursäkta min okunnighet, men vad ÄR majskrokar? Visserligen har jag tre numera (halv)vuxna barn, men har aldrig stött på begreppet. Det är väl inte ostbågar du menar att man ska ge sitt lilla barn?
    Nej, det ser ut som ostbågar, men de är gjorda av majs istället.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-06 16:11:23 följande:
    Fast babysmörgås ger man ju mest som mellanmål t.ex..

Jag bara undrar hur vi som är vuxna nu klarade oss när vi växte upp utan majskrokar.. Vi fick väl rätt bra finmotorik ändå? 
    Japp...  och vi ammades var fjärde timme vare sig vi var hungriga eller ej...  Vi sov på mage...  Skrika var bra för lungorna...  ja...  vill du ha fler exempel?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-06 18:33:48 följande:
    Japp...  och vi ammades var fjärde timme vare sig vi var hungriga eller ej...  Vi sov på mage...  Skrika var bra för lungorna...  ja...  vill du ha fler exempel?
    Jag ammades inte heller och överlevde :)
Svar på tråden Varför ger man majskrokar?