• Anonym

Varför ger man majskrokar?

Ja, som rubriken säger.. Jag förstår inte grejen med majskrokar, varför ger man dem? Vi har kompisar som är på oss och undrar när vi ska börja ge majskrokar till vårt barn, men varför skulle vi ge det? Är det inte till att uppmuntra småätande?

• Svar på tråden Varför ger man majskrokar?
  • Anonym (vad??)

VAD är en majskrok???

Menar ni ostbågar? 

• MLT
    Anonym skrev 2010-12-06 08:59:55 följande:
    Ja, men då får mitt barn en banan eller smörgås istället. Det är ju riktig mat..
    På mitt bvc säger dom att jag inte ska ge mat med bitar i ännu, tex smörgås. Isf mosad banan, men det är lite svårt för min 5 månader gamla son att äta själv.

Vi ger majskrokar för att sonen tycker det är roligt och vill smaka om vi vuxna sitter och äter. Det mesta hamnar i hundens mage eller i sonens hår dock :)
  • Anonym
    MLT skrev 2010-12-06 15:36:08 följande:
    På mitt bvc säger dom att jag inte ska ge mat med bitar i ännu, tex smörgås. Isf mosad banan, men det är lite svårt för min 5 månader gamla son att äta själv.

Vi ger majskrokar för att sonen tycker det är roligt och vill smaka om vi vuxna sitter och äter. Det mesta hamnar i hundens mage eller i sonens hår dock :)
    I boken jag fått från bvc står det att man kan ge "babysmörgås" och det kan man göra ganska tidigt.
  • Hannah76

Tycker att majskrokar var en bra träning för min minsta tjej. Hon fick inte tänder förrän väldigt sent.

• Azusephre
    Anonym skrev 2010-12-06 15:36:56 följande:
    I boken jag fått från bvc står det att man kan ge "babysmörgås" och det kan man göra ganska tidigt.
    Smörgåsrån är ju onyttigare än majskrokar.
  • Anonym
    Azusephre skrev 2010-12-06 15:42:57 följande:
    Smörgåsrån är ju onyttigare än majskrokar.
    Fast jag pratar inte om smörgåsrån utan "babysmörgås", man tar av kanterna kring mackan, gör småbitar och brer på smör.
  • darknightgirl
    Anonym (vad??) skrev 2010-12-06 15:35:46 följande:
    VAD är en majskrok???

Menar ni ostbågar? 
    finns i affären vid chipsen tror jag.. el vid barnmatsavd. beroende på affär.. 
    är som ostbågar fast större... gjorda på majs och bara försvinner i munnen=)
  • vimsan06

hehe jaja då är du då ändå i en mamma grupp med hyfsat vettiga människor iaf..om det du stört dig på mest är att dom ger majs krokar till sina ungar..haha. majskrokar. oh my god ts.

• Anonym
    vimsan06 skrev 2010-12-06 15:49:40 följande:
    hehe jaja då är du då ändå i en mamma grupp med hyfsat vettiga människor iaf..om det du stört dig på mest är att dom ger majs krokar till sina ungar..haha. majskrokar. oh my god ts.
    Fast det är inte i min mammagrupp de ger majskrokar, det är mina privata vänner + en del på öppna förskolan. De i min mammagrupp har knappt börjat ge "riktig" mat till sina små än.
  • lunaria

min dotter får majskrokar. hon nöjer sig aldrig med att sitta still och titta på medan vi äter något och ibland tycker jag att det är svårt att få ihop våra och hennes måltider. fram med majskrok och du har ett nöjt och glatt barn . fast hon äter också smörgås, pastaskruvar, grönsaker mm. hon verkar ha extremt behov av att tugga på saker hela tiden och vill helst av allt äta själv så jag tycker det är jättebra med majskrokar då hon inte har några tänder än .  

Svar på tråden Varför ger man majskrokar?