• Anonym

Varför ger man majskrokar?

Ja, som rubriken säger.. Jag förstår inte grejen med majskrokar, varför ger man dem? Vi har kompisar som är på oss och undrar när vi ska börja ge majskrokar till vårt barn, men varför skulle vi ge det? Är det inte till att uppmuntra småätande?

• Svar på tråden Varför ger man majskrokar?
  • hemliga ängeln

Majskrokar ges som tidsfördriv när vi äter eftersom dottern äter före eller efter oss. Sedan ser vi det som bra övning att lära sig att plocka och äta själv.

Älskade lilla Isabella 2010-05-05
  • Myzan

Bekvämlighet helt enkelt. Sitter vi och äter eller man e och fikar med någon kompis så ger jag gärna en majskrok till pytte, då har hon något att syselsätta sig med och är nöjd och glad. Det e ju inte speciellt mycket mat på en krok så några sådana här och där gör absolut inget. Min 2 åring älskar dom fortfarande!

• 7 små apor

För att det innehåller kostcirkelns och -pyramidens samtliga delar.
    Med en påse ostbågar slipper man laga mat. =)

• Azusephre
    Anonym skrev 2010-12-06 15:43:47 följande:
    Fast jag pratar inte om smörgåsrån utan "babysmörgås", man tar av kanterna kring mackan, gör småbitar och brer på smör.
    haha, det är ju ännu värre :) Om man ska tänka så.
  • Anonym
    Azusephre skrev 2010-12-06 16:10:00 följande:
    haha, det är ju ännu värre :) Om man ska tänka så.
    Fast babysmörgås ger man ju mest som mellanmål t.ex..

Jag bara undrar hur vi som är vuxna nu klarade oss när vi växte upp utan majskrokar.. Vi fick väl rätt bra finmotorik ändå? 
  • Yena2
    7 små apor skrev 2010-12-06 15:57:21 följande:
    För att det innehåller kostcirkelns och -pyramidens samtliga delar.
    Med en påse ostbågar slipper man laga mat. =)
    Men det är ju inte fråga om ostbågar. Det finns bara majs i dessa! Inget salt, eller tillsatser eller något annat. Bara majs och luft.
  • Alvöra

kollade innehållsförteckningen

INNEHÅLLSDEKLARATION
    MAJSKROKAR:

Majs
    (Ej genmodifierad)

NÄRINGSINNEHÅLL

100 g majskrokar innehåller:
    Energi 1650 kJ (390 kcal)
    Protein 8 g
    Kolhydrater 84 g
    Fett 2 g

Där finns iofs också vaniljkrokar och där finns lite socker och vanilj i!
    (www.majskrokar.se/)

• Paninaro

Majskrokar, smörgås, banan... Man kan väl ge lite olika saker beroende på situation och vad man känner för? Måste det ena utesluta det andra? Förstår faktiskt inte problemet. Kanske är uttrycket "Små barn, små problem" befogat i detta sammanhang? Flört

• Anna o Leia

Jag gav min dotter majskrokar när hon var yngre för att det  nog är ett av de ända "snacksen" som inte innehåller massa skit. Det är 100% majs. Skitbra att ha i situationer då man måste ha ett litet snällt  ljus i vagnen Sen är det ju skönt för de som håller på att få tänder, det river skönt utan att det finns nån större risk att de sätts i halsen. Dom smälter i munnen.

Hon älskar dom fortfarande.

• 7 små apor
    Yena2 skrev 2010-12-06 16:14:01 följande:
    Men det är ju inte fråga om ostbågar. Det finns bara majs i dessa! Inget salt, eller tillsatser eller något annat. Bara majs och luft.
    Jops det är just det.
    Ostbågar. Ostkrokar.
    Näringsriktigt och riktigt nyttigt.
    Man kan ersätta dagens samtliga måltider med gott samvete.
Svar på tråden Varför ger man majskrokar?