• Anonym

Varför ger man majskrokar?

Ja, som rubriken säger.. Jag förstår inte grejen med majskrokar, varför ger man dem? Vi har kompisar som är på oss och undrar när vi ska börja ge majskrokar till vårt barn, men varför skulle vi ge det? Är det inte till att uppmuntra småätande?

• Svar på tråden Varför ger man majskrokar?
  • valion

har inte läst hela tråden men tänker bara skriva som svar till de som skrivit att varför man inte ger sörgåsar istället för majsbågar ifall barnet vill va delaktig i maten. Hur tjutton tror ni att ett sånt litet barn ska kunna äta en smörgås utan att sätta det i halsen vid bara några månader? majsbågarna smälter ju i munnen, det som är poängen. Superbra med majsbågar när man själv fikar!

• gertie

För att folk är lata och bekväma och vill att deras barn ska hålla käften.

• Gurkan
    skoladan skrev 2010-12-07 22:03:09 följande:
    När jag hade småbarn fanns det inte ens majskrokar! Hur klarade vi oss?
    smörgåsrån var många som fick. Lite samma funktion men jag tycker krokarna är bättre
  • emmizenma

Tycker det är en bra plockgrej som  vår dotter tex får efter maten så vi hinner äta klart eller när vi sitter och fikar och hon inte direkt behöver mat eller mellanmål.

• gertie
    emmizenma skrev 2010-12-08 08:49:16 följande:
    Tycker det är en bra plockgrej som  vår dotter tex får efter maten så vi hinner äta klart eller när vi sitter och fikar och hon inte direkt behöver mat eller mellanmål.
    Du bevisar härmed att min tes var korrket.
  • Gurkan
    gertie skrev 2010-12-08 09:13:42 följande:
    Du bevisar härmed att min tes var korrket.
    på vilket sätt är man som förälder lat om man ger barnet en krok att äta så man själv får äta?
  • supermimmi

Snacka om I-lands problem... Undrar vad dom har för snacks i Afrika...Kokosnöt kanske, eller banan måste det vara...

• Kya
    Capt Janeway skrev 2010-12-07 19:34:01 följande:
    De småäter inte, om vi inte stoppar till de mat stup i kvarten.
    De är helt nöjda med att dreggla över en gummi-leksak.
    har du upptäckt att barn äter ofta? barn under 6 månader sitter fast vid bröstet, och går de på ersättning så äter de var tredje timme. barn äter ofta, eller "stup i kvarten" som du säger. det går inte lära en bebis att småäta eller inte småäta.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • goatess82
    pyttemjuk skrev 2010-12-07 21:03:17 följande:
    Jag har faktiskt läst om att det gjorts en vetenskaplog studie över just majskrokar. Det visade sig att de föräldrar som ger sina barn majskrokar är lyckligare, snyggare, och smartare än föräldrar som låter bliFlört
    hihi!!
  • Myzan
    gertie skrev 2010-12-08 08:25:22 följande:
    För att folk är lata och bekväma och vill att deras barn ska hålla käften.
    Precis. Jag är bekväm och ger gärna mitt barn majskrokar för att få en mer harmonisk stund vid tex maten.
    Bättre med en familj som har det mysigt och lugnt vid köksbordet än kaos. Om priset jag får betala är att ge min dotter några majskrokar så gör jag det gladeligen. hon är lung och glad, syskonen blir inte störda och vi alla får en bra matupplevelse.
Svar på tråden Varför ger man majskrokar?