• Pyrro_b

Iphone till barn?

Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.

• Svar på tråden Iphone till barn?
  • 4mychildren
    Niillis skrev 2010-12-07 09:03:29 följande:
    inte? ja då är de väl måndags exemplar en vän fått då hans 2 iphone gick i sönder iofs första gången kastade han den så kanske därför men andra gången tappa han bara lite men man ska ju ha fodral på så händer ju inte det
    Men tänker finns den kontantkort till iphone? för ett abonemang hade jag inte köpt till en tonåring då jag vet många som gjorde samma fel för 10-12 år sedan själv hade man abonemaang och vips kom en räkning till pappa för 7 tusen haha
    Men det handlar väl om mognadsfråga också kanske är man 12 år o väldigt mogen och visat sig ta hand om saker o ting så kan de väl ta hand om en iphone också
    Jag har Kontantkort i min iPhone, du kan köpa en sån olåst precis som andra mobiler. 
    Elliot -09, Livet är vad man gör det till.
  • 4mychildren

Men annars, nej jag hade aldrig gett en tolvåring en iPhone, då hade de fått börja med en enklare telefon som inte kostar skjortan att köpa.

• Buspojkarna

Ja, det skulle jag ge mitt barn om det var försiktig med sina saker.

Visst den är dyr, men telefon som telefon. Fast tänker jag på att jag inte skulle betala för själva internetdelen så känns telefonen gaska onödig. Man måste ju ha surf på den för att kunna utnyttja alla funktioner

• storkvinnan9901

Hur mycket kostar en i-phone?

skulle nog också börjat med en vanligare lättare telefon med endå lite roliga funktioner

• 4mychildren

Beror på var du köper den men mellan 4-7000:- Beror också på om det är en iPhone 3 eller nya 4:an

• Pickeli
    Buspojkarna skrev 2010-12-07 09:42:55 följande:
    Ja, det skulle jag ge mitt barn om det var försiktig med sina saker.

Visst den är dyr, men telefon som telefon. Fast tänker jag på att jag inte skulle betala för själva internetdelen så känns telefonen gaska onödig. Man måste ju ha surf på den för att kunna utnyttja alla funktioner
    Det samma gäller med i princip alla mobiler du köper idag, för att kunna utnyttja alla funktioner så krävs uppkoppling.
    Google it!
  • storkvinnan9901
    4mychildren skrev 2010-12-07 09:46:57 följande:
    Beror på var du köper den men mellan 4-7000:- Beror också på om det är en iPhone 3 eller nya 4:an
    Då e dem ju rätt dyra

till en 12 åring nä jag tror inte det kanske då en beg i-phone

men som en skrev om man inte har internetuppkoppling så är den rätt onödig.
  • pluttskrutt
    Niillis skrev 2010-12-07 08:54:15 följande:
    jag har hört att iphone är otroligt känsliga tappar man den spräcks hela skärmen det kanske inte är en bra sak till en 12 åring, inte ens jag vill ha en sån pga känsligheten
    Så känsliga är de inte. Vår son på 20 månader har gått lös på min mans iPhone ett oräkneligt antal gånger, den tål att tappas i golvet, slängas ner bakom sängen, dunka i saker samt den ömma beröringen (?) av en ettårings fingrar. Den har en liten djupare repa vid ena hörnet, that's it.
  • Pickeli
    storkvinnan9901 skrev 2010-12-07 10:03:39 följande:
    Då e dem ju rätt dyra

till en 12 åring nä jag tror inte det kanske då en beg i-phone

men som en skrev om man inte har internetuppkoppling så är den rätt onödig.
    Precis som alla andra mobiltelefoner? Fast mycket mycket bättre och med fler funktioner?
    Google it!
Svar på tråden Iphone till barn?