Iphone till barn?
Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.
Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.
Men varför skulle de inte kunna få en iPhone eller en smart-phone överlag?
12-åringar kan ta hand om saker helt klart och något mer komplett än iPhone är svårt att hitta!
Telefon, kamera, internet, spel m m. Allt i ett!
Där vi bor är smart-phones mycket vanliga även hos barn!
Nu har TS små barn och det är svårt att föreställa sig att ha en 12-åring då, men det kommer
!
(Har själv en 12,5-åring och en 4-åring och ser tydligt skillnaden i behov och ansvarstagande!)
Visst är glasskärmen en akilles-häl men jag har tappat min med skärmen rakt ner i golvet och den höll. Har man oturen att, om man tappar den så att den slår i ett av hörnen (telefonens hörn, alltså), så finns det stor risk att den spricker.
Det känns lite märkligt....jag har köpt en iPhone i våras, har inte haft råd innan. Om man får en iPhone som 12-åring, vad ska man få / längta efter / spara till då man är 15? Vad ska man sträva efter sedan? Allt serveras innan man ens är tonåring.....Klart att samhället förändras men jag vet inte om jag skulle ge min 16-åring en iPhone utan krav på motprestation...