• Pyrro_b

Iphone till barn?

Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.

• Svar på tråden Iphone till barn?
  • Pickeli
    MammaEmelie91 skrev 2010-12-07 10:15:17 följande:
    Det jag undrar är vad en 12åring har för nytta av en Iphone?
    Många 12 åring hittar på saker på egen hand utan sina föräldrar och då är det bra att de alltid kan ringa och bli nådda.
    Google it!
  • storkvinnan9901
    Pickeli skrev 2010-12-07 10:13:26 följande:
    Precis som alla andra mobiltelefoner? Fast mycket mycket bättre och med fler funktioner?
    fast jag har adlrig haft någon eller har någon mobil som kräver internet uppkoppling detta är helt nytt för mig

måste man ha mac data för ha en i-phone?

jag tror om jag hade varit mamma så hade räckt med en sådan som jag har en sony ericsson som man kan sända sms,ring,ta lite foto,lyssna på radio+ lägga in lite mp3 låtar

men visst skulle då tyvunget vara en i-phone får det nog bli en beg.
  • Pickeli
    storkvinnan9901 skrev 2010-12-07 10:19:29 följande:
    fast jag har adlrig haft någon eller har någon mobil som kräver internet uppkoppling detta är helt nytt för mig

måste man ha mac data för ha en i-phone?

jag tror om jag hade varit mamma så hade räckt med en sådan som jag har en sony ericsson som man kan sända sms,ring,ta lite foto,lyssna på radio+ lägga in lite mp3 låtar

men visst skulle då tyvunget vara en i-phone får det nog bli en beg.
    En iphone kräver inte heller någon internetuppkoppling.

nej du behöver inte ha en macdator.

Det du räknar upp kan du göra med en iphone också fast så mycket mer där till.
    Google it!
  • storkvinnan9901
    Pickeli skrev 2010-12-07 10:25:07 följande:
    En iphone kräver inte heller någon internetuppkoppling.

nej du behöver inte ha en macdator.

Det du räknar upp kan du göra med en iphone också fast så mycket mer där till.
    nu belv jag allt nyfiekn ska surfa runt lite om i-phone :)
  • MammaEmelie91
    Pickeli skrev 2010-12-07 10:17:36 följande:
    Många 12 åring hittar på saker på egen hand utan sina föräldrar och då är det bra att de alltid kan ringa och bli nådda.
    Och för att man ska kunna ringa och ta emot samtal behöver de va en Iphone? Jag tycker det räcker med en "vanlig" telefon. Den behöver inte ha en massa olika funktioner hit o dit, men det är ju min åsikt :)
    mammatillebbaa.blogg.se - 19år & blivande 2barnsmamma!
  • Pickeli
    MammaEmelie91 skrev 2010-12-07 10:42:16 följande:
    Och för att man ska kunna ringa och ta emot samtal behöver de va en Iphone? Jag tycker det räcker med en "vanlig" telefon. Den behöver inte ha en massa olika funktioner hit o dit, men det är ju min åsikt :)
    Nej men det finns ju ingen anledning att det INTE ska vara en iphone heller? ALla mobiltelefoner idag har många fler funktioner än att just ringa och ta emot samtal.

Faktum är att många 12 åringar (de flesta jag känner) har både, portabla nintendon, bärbara dvdspelare och mp3 spelare olika spelkonsoller och tv-apparater. De har tillgång till dator och kamera. Om det nu "behöver" dessa saker så fattar jag inte varför det inte behöver en iphone.
    Google it!
  • humma

Men varför skulle de inte kunna få en iPhone eller en smart-phone överlag?
    12-åringar kan ta hand om saker helt klart och något mer komplett än iPhone är svårt att hitta!
    Telefon, kamera, internet, spel m m. Allt i ett!

Där vi bor är smart-phones mycket vanliga även hos barn!

Nu har TS små barn och det är svårt att föreställa sig att ha en 12-åring då, men det kommer Flört !
    (Har själv en 12,5-åring och en 4-åring och ser tydligt skillnaden i behov och ansvarstagande!)

• humma
    Pickeli skrev 2010-12-07 09:36:35 följande:
    Nej men inget barn har väl ehov av leksaker av div slag heller, däremot en mobiltelefon tycker jag absolut att vissa 12 åringar har BEHOV av.

Man behöver inte lära sin barn att bli bortskämda bara för att de får dyra grejer, ser heller inte felet med att barn ser sitt värde och tycker de förtjänar allt de ber om för det är klart att de gör, barn förtjänar hela världen! Även fast de inte kan få allt de ber om såklart. Att skämma bort barn handlar mycket lite om att ge dem dyra grejer anser jag.
    Håller helt med detta inlägg, att skämma bort barn är något helt annat!
  • Lady Gaga

Visst är glasskärmen en akilles-häl men jag har tappat min med skärmen rakt ner i golvet och den höll. Har man oturen att, om man tappar den så att den slår i ett av hörnen (telefonens hörn, alltså), så finns det stor risk att den spricker.

Silence! I KEEL you!
  • aldrigmer

Det känns lite märkligt....jag har köpt en iPhone i våras, har inte haft råd innan. Om man får en iPhone som 12-åring, vad ska man få / längta efter / spara till då man är 15? Vad ska man sträva efter sedan? Allt serveras innan man ens är tonåring.....Klart att samhället förändras men jag vet inte om jag skulle ge min 16-åring en iPhone utan krav på motprestation...

Svar på tråden Iphone till barn?