Iphone till barn?
Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.
Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.
morfar ville ge mig en iphone, men jag tackade nej eftersom jag gillar s.ericsson bäst
visst går det om man är amsvarsfull som jag. och självklart om man har råd
Min dotter som är 11 år fick en iphone av sin pappa (exet) nyligen. Jag tycker verkligen inte om det! Inte bara för att det är en lyxpryl.. jag är rädd att hon ska bli rånad pga den också.
:(
Om jag hade en 11-12 åring skulle jag absolut kunna tänka mig att ge barnet en iphone.
Det är en sån sjukt bra grej så det är helt sanslöst.
Bara det att man kan hålla koll på vart mobilen befinner sig liksom.
Men nej, jag tror inte att det är så vanligt, har fått för mig att barnfamiljer gärna vill lägga pengar på något annat istället.
Min 10-årige son önskar sig en Iphone! Hade jag haft råd så skulle han ha fått en i julklapp, men de är alldeles för dyra!
Ja, varför inte?
Vår son kommer nog få mobiltelefon när han är runt sju. Om saker ser ut som de gör nu så får han en BlackBerry - eftersom jag och hans pappa har det och Spike har lärt sig grundläggande funktioner, plus att man kan se på videor, ta bilder osv...
Min 5-åring har kapat min (som fö heter iPhone4, inte 4g ). Men nej, köpa en till henne? Nej.
Varför skulle jag ge mina barn en iphone när de är 12 år? Jag vill gärna ha koll på vad mina barn gör på internet eller i alla fall minska risken att de skulle göra något dumt på internet. Så att ge dem möjlighet att kunna gå in på internet när som helst på dygnet vore jättedumt. En telefon vid 12 års ålder så att de kan ringa kan de ju få men det är ju klart att de kommer få hjälpa till hemma om de vill fylla på kontantkortet. ;)
Att få en mobil som 12åring, Ja helt okej enligt mig. Att få en iphone, Ja om jag hade känt att vi har såpass med pengar att vi kan unna barnet det.