Anonym (ADD?) skrev 2011-01-13 14:37:13 följande:
Förlåt, det är nog bara jag och mannen som använder det 
Jag försöker att inte få i mig något konstgjort över huvudtaget. Matlagning tar lite längre tid, men det går. Och man får vänja sig vid lite nya smaker. Om man ätit dagis - och skolmat hela livet, så är man van vid smakförstärkare och annat som är ganska tunga kemikalier. Fiskpinnar smakar inte fiskpinnar etc...
Så - inga pulversåser, inga färdigrätter. Om något är färdigköpt, så är innehållsförteckningen granskad.
Det låter kanske konstigt och överambitiöst, men matlagning roar mig och vi umgås mycket genom att laga mat i många timmar, så det har blivit en positiv sak i livet! Jag hoppas vi kan hålla det även när vi fått barn, för jag vill inte att barnen ska vänja sig vid hur smakförstärkare smakar. Det kommer såklart inte gå med dagis och skola, men hemma hoppas jag det går!
Nu har jag också lagt av med läsk och godis, helt och fullständigt. (nja, jag kommer ju att fuska någon gång, men då är det ett undantag). Jag vill vänja mig av med att kemikalier som kan anvädas som växtgift och annat kommer in i min kropp och gör mig illa.
Jag märker som sagt ingen skillnad själv, men om min man upplever mig mer harmonisk, så kanske jag kommer att märka det också?
Någon annan som tänker på kost? Fiskolja, någon som provat?
Jag tror också att kosten är viktig och drömmen vore ju att äta nyttig mat på regelbundna tider, men min verklighet ser inte ut så just nu. Det blir en hel del snabbmat, snacks, godis och liknande på oregelbundna tider tyvärr..
Snyggt nick du har valt föresten