MalinEddie skrev 2010-12-14 09:31:50 följande:
Då antar jag att han ska ta alla kvällar och nätter när han är föräldraledig?:)
Jag har en väninna som hade det som du. Hon fick nog och åkte och hälsade på oss en helg så pappan fick ta alla läggningar och nätter (de hade ett väldigt struligt barn just då) vilket hjälpte. När hon kom hem var han helt slut och efter det har han delat svåra nätter rakt av med henne. Hon hade självklart försökt prata med honom innan men han menade att föräldraledig är lika med ledig vilket det ju inte är. Om jag var du skulle jag inte acceptera att ha det så. Prata med honom och berätta hur jobbigt det är för tillfället om du inte gjort det. Det är kanske lättare sagt en gjort. Jag har aldrig varit i den situationen. Min sambo har delat rakt av efter det att jag slutade nattamma.
Jag har försökt prata med honom, men han lyssnar inte. Han kan försöka hjälpa till på nätterna ibland för att han vill vara hjälpsam men det slutar bara med att han tröttnar på henne och lägger henne ensam i sängen och går därifrån. Själv kan jag inte höra mitt barn gråta ensamt så jag går ju givetvis upp och tar över. Han har väl lärt sig det vid det här lagat. vi har ju iaf 2 barn tillsammans nu.

Ska jag vara ärlig vågar jag inte åka iväg och lämna honom själv med barnen. vet inte om hon kommer bli tröstad när hon är ledsen eller om han kommer göra samma sak när jag inte är hemma som han gör när jag är hemma.
Han kommer inte vara föräldraledig. Han tycker inte "att vi har råd" Han har sparat sina dagar han fick för sonen och tar ut nån gång då och då. typ om han vill ha ledigt från jobbet ett tag eller så.
mysanochmimer: Ja, det är sådana tankar jag med har. tänk om jag bara gör allt värre genom att bära och konka på henne. nu kanske hon aldrig kommer kunna komma till ro på egen hand. Men du har säkert rätt, hon behöver det just nu och det går säkert över av sig själv.