5 månaders ammar hela natten
återkommer imorgon med rapport

MalinEddie: Du brukar vara klok och veta mycket. Vad tror du, om ett barn sover dåligt en natt, behöver barnet då sova ikapp sig dagen efter? Om man ens kan sova ikapp förlorad sömn.
Igår natt så sov ju lillan katastrofalt dåligt så igår på dagen så lät jag henne sova hur mycket och hur länge hon ville. Slutade nog med att ha sovit 3 gånger i ca 45min-1tim + 2 korta sov.
Boken har kommit förresten. nu ska jag bara ta tag i att läsa lite. Om lillan vill ge mig lite tid om kvällarna. ![]()
Personligen tycker jag absolut att man ska låta barnet sova ikapp efter en jobbig natt i den åldern för att undvika övertrötthet vilket ofta blir till en ond cirkel. Man märker ju om det blir alldeles för länge och då kan man ju fundera på att väcka. Du sa att hon sov bra inatt? Det kanske beror på att hon sov bra igår på dagen. En bra dagsömn leder ju ofta till en bättre natt. skrev inte att inga barn är hungriga på natten. skrev att de inte behöver vara därför de vaknar BARA på nätterna. min son vaknar 1 gång i timmen och äter jättemkt och jättebra på dagen/kvällen, men vill ändå tutta på nätterna. han tuttar i 5 minuter o slocknar som en gris sen. när han är hungrig o äter, så äter han i 10-15 minuter, så jag tror inte han är hungrig varje gång han vaknar.
även om du samsover o inte ammar, så kan väl barnet fortfarande vilja ha en annan närhet än att bara ligga bredvid.