• Cina UrDeLuxePingla

*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***

Drygt ett år har gått sedan vi - alla härliga, underbara, roliga, smarta, snygga, ironiska, stöttande pinglor - lärde känna varandra här på FL. Ett år med mycket tårar och skratt !!!
    Deluxegäng finns över hela FL i olika forum men detta är en hyllningstråd till oss som gjorde DeLuxePinglorna till ett begrepp på familjeliv. Vårt tajta gäng håller fortfarande ihop och lever efter dessa underbara ?regler?. Vi månar om att hålla vår tråd i liten skala.

För nya Pinglor-to-be finns det deluxetrådar i de flesta forum på FL.

"Netikett för en UrDeluxePingla i UrDeLuxe-trådarna"
    - en deluxepingla deltar precis så mycket eller lite hon för tillfället orkar
    - en deluxpingla är en pingla i hjärtat även vid viss tids frånvaro
    - en deluxepingla bryr sig om alla pinglor även om inte allas inlägg kommenteras
    - en deluxepingla är alltid välkommen även om hon inte orkar eller hinner läsa ikapp tidigare inlägg
    - en deluxepingla vet att då hon kommenterar andras eller allas inlägg är det en extra deluxebonus i de andra pinglornas tillvaro men absolut inget tvång
    - en deluxepingla kan vara grov i mun, sarkastisk i tonen eller nästan smärtsamt uppriktig- dock alltid en lady i själen "

Här är våra trådar och när ursuperdeluxepinglorna anslöt till detta fantastiska gäng

1. ÄL vecka 34? Följas åt? Minisork, Hobnob, NancyDrew, Önska, Axa, Skrotten
    2.Vi som var på ÄL-jakt vecka 34 och våndades ihop.Lablover, A lie, Chiqita75, FinaCina
    3. Äl-jakt deluxe 39/40 Sara84, Pyret78
    4. Deluxepinglornas väntrum Bonnmoran, Horselover, Lilla Morran
    5. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/oktober ESEM, Blixten, Mab79
    6. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/november Kajsa kavat
    7. String-Emils deluxeplushandpåläggninstråd för julpinglor
    8. Hej och välkomna till denna tråd.... Stjärnflocka, Zandrama
    9. Det här är Emils anonyma ur-superdeluxepinglors egen lilla tråd.
    10. A.F.L.M (Anonya Familjelivs Missbrukars tråd)
    11. A.F.L.M del 2
    12.Ursuperdeluxepinglornas fristad
    13. Urdeluxepinglornas sommarsurr
    14. ******Copyright Ursuperdeluxepinglorna******
    15. *******Ursuperdeluxepinglornas jubileumstråd*******
    16. *******Ursuperdeluxepinglornas deluxehöst*******

Vi är smartare, snyggare , roligare , mer ironiska än någonsin , ständigt på jakt efter ÄL, BIM och BF. Vi ser till att BF följs (övertidsbebisar no!), hobbyexperter som vi är behöver vi knappt BM och gyn, temp-kurvor läser vi i sömnen och inget streck kan lura oss varken på graviditetstest eller ägglossningstest! I denna tråd delar vi skratt och tårar och månar om varandra. ( )
    Våra första deluxeprinsar och prinsessor har redan sett dagens ljus och vi ser till att de fostras i sann DeLuxe-anda.
    /Dikterat av vår ursuperdeluxepingla Minisork (evig och högt ärad hedersmedlem)

• Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***
  • Malin med Tim

SUR sur sur är jag på McDonalds! Tänkte köpa mig en billig kaffe och en liten hamburgare i dag på em då jag och Tim var och letade födelsedagspresent till Morfar. Ber om en kaffe med EXTRA mycket mjölk. Äter i lugn och ro upp hamburgaren samtidigt som jag gör lite grimaser åt Tim i vagnen..Sen var jag påväg att njuta av kaffet, men s***n vad jag brände mig!!!Fick springa och hämta vatten att lägga ner tungan i. Nu har jag ingen känsel på tungspetsen och blåsor! *Tyck synd om mig* Varför har det så varmt kaffe på McDonalds? Nästa gång blir det dyrt latte på dyrt ställe.

• Axa

Nancy:
    Ja, att ha en riktig bebismage och inte bara se tjock ut ser jag oxå verkligen fram emot !! Men nu vet redan de flesta hur det ligger till så jag slipper iaf oroa mig för att folk spekulerar bakom ryggen på mig !!!

Mab79:
    Aj, aj, aj ! Det är inte skönt att bränna tungan!!

• NancyDrew

Oj inte meningen att insinuera att du skulle vara tjock Axa Refererade bara till egna erfarenheter såklart! Fast måste nog revidera veckorna en aning, vill nog påstå att v.18-v.28 är "bäst". Händer så mycket spännande då, UL, sparkar och bra mår man oftast också.

*beställer genast en rejäl latte till Mab och skickar onda ögat på McDonalds*

• Zandrama

Tänkte ge ett livstecken från mig, men måste springa. Vidar skriker som besatt.

• Axa

Nancy:
    Nej, det trodde jag inte heller, men det stämmer ju verkligen att man känner sig tjock nu när midjan börjar försvinna och jeansen inte riktigt sitter som de ska, samtidigt som det inte känns helt rätt att börja med mammabyxor än !!!

Zandrama:
    Kul att se dig !! Hoppas att allt är bra med dig!

• Zandrama

Nu har jag lite mer tid. Hoppas jag...

Allt är bra med oss nu. Dock fick V RS-viruset, så vi låg inne på Astrid Lindgrens i 4 dygn. Trots detta kan jag påstå att jag inte tyckte att det var så himla allvarligt. Jag trodde nog att det skulle vara värre än det var, trots att han bara var fem veckor när han fick det.

Nu är jag dock snorig igen. Tror att förkylningarna sätter sig lättare när man inte får riktigt tillräckligt med sömn (jag vill helst ha 10 timmar utan avbrott)...

Nu är killen iallafall 6 veckor gammal och väger 5100 g och är 55 lång och allt funkar superbra. Amningen flyter på och nätterna är kanon. Sover mellan 22 och 09, med amningspauser 00, 03/04 och 07.

*massa kramar*

• Zandrama

Såg att det skulle vara fika i Sthlm på fredag. Vilken tid är det tänkt? Jag kan nog framåt 15-tiden... Tror jag. Jag sätter mig i parantes så länge.

*** Fika på fredag i stockholm: ***
    -Mab79 (helst från lunch och framåt)
    -Stjärnflocka
    -kajsa kavat
    (-Zandrama, runt 15 och framåt)

• LabLover

Kikar in på kvällskvisten efter en jobbig natt (kände lillan månne på sig att mamma skulle upp och jobba? och en hel dags "arbete".

Har kanske tagit mig vatten över huvudet när jag trodde att jag kunde jobba en dag/vecka. Har redan idag insett att jag måste jobba lite hemma inför nästa onsdag om jag ska kunna göra det jag bör nästa vecka *pust* Men KUL var det iaf

Maken hade iaf sett till att dottern sovit och ätit som hon ska och hade även köpt tulpaner till mig (mina favoritblommor) OCH bjudit hem mina föräldrar på middag som han fixat lagom tills jag kom hem.

Dags att starta ny tråd kanske?

Nu ska jag krypa till kojs.... Orkar inte kommentera mera.

• Malin med Tim

Zandrama: Oj vilka lyxnätter, för oss har det tagit 5 månader att få Tim att ammas 00, 04, 08! Skönt att V är frisk nu!
    Angående fikat har vi redan spikat 13.00, hoppas att ni kan ändå..
    *** Fika på fredag i stockholm: ***
    -Mab79 (helst från lunch och framåt)
    -Stjärnflocka
    -kajsa kavat
    (-Zandrama, runt 15 och framåt)

Lab: Fy vad du är duktig som jobbar, orkar inte ens tänka på jobb!

• Malin med Tim

Godmorgon! Jag har fortfarande ont och blåsor på tungan, så det blir inget morgonkaffe för min del Men jag har hunnit att skriva ett klagobrev till McDonalds!

Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***