• Cina UrDeLuxePingla

*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***

Drygt ett år har gått sedan vi - alla härliga, underbara, roliga, smarta, snygga, ironiska, stöttande pinglor - lärde känna varandra här på FL. Ett år med mycket tårar och skratt !!!
    Deluxegäng finns över hela FL i olika forum men detta är en hyllningstråd till oss som gjorde DeLuxePinglorna till ett begrepp på familjeliv. Vårt tajta gäng håller fortfarande ihop och lever efter dessa underbara ?regler?. Vi månar om att hålla vår tråd i liten skala.

För nya Pinglor-to-be finns det deluxetrådar i de flesta forum på FL.

"Netikett för en UrDeluxePingla i UrDeLuxe-trådarna"
    - en deluxepingla deltar precis så mycket eller lite hon för tillfället orkar
    - en deluxpingla är en pingla i hjärtat även vid viss tids frånvaro
    - en deluxepingla bryr sig om alla pinglor även om inte allas inlägg kommenteras
    - en deluxepingla är alltid välkommen även om hon inte orkar eller hinner läsa ikapp tidigare inlägg
    - en deluxepingla vet att då hon kommenterar andras eller allas inlägg är det en extra deluxebonus i de andra pinglornas tillvaro men absolut inget tvång
    - en deluxepingla kan vara grov i mun, sarkastisk i tonen eller nästan smärtsamt uppriktig- dock alltid en lady i själen "

Här är våra trådar och när ursuperdeluxepinglorna anslöt till detta fantastiska gäng

1. ÄL vecka 34? Följas åt? Minisork, Hobnob, NancyDrew, Önska, Axa, Skrotten
    2.Vi som var på ÄL-jakt vecka 34 och våndades ihop.Lablover, A lie, Chiqita75, FinaCina
    3. Äl-jakt deluxe 39/40 Sara84, Pyret78
    4. Deluxepinglornas väntrum Bonnmoran, Horselover, Lilla Morran
    5. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/oktober ESEM, Blixten, Mab79
    6. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/november Kajsa kavat
    7. String-Emils deluxeplushandpåläggninstråd för julpinglor
    8. Hej och välkomna till denna tråd.... Stjärnflocka, Zandrama
    9. Det här är Emils anonyma ur-superdeluxepinglors egen lilla tråd.
    10. A.F.L.M (Anonya Familjelivs Missbrukars tråd)
    11. A.F.L.M del 2
    12.Ursuperdeluxepinglornas fristad
    13. Urdeluxepinglornas sommarsurr
    14. ******Copyright Ursuperdeluxepinglorna******
    15. *******Ursuperdeluxepinglornas jubileumstråd*******
    16. *******Ursuperdeluxepinglornas deluxehöst*******

Vi är smartare, snyggare , roligare , mer ironiska än någonsin , ständigt på jakt efter ÄL, BIM och BF. Vi ser till att BF följs (övertidsbebisar no!), hobbyexperter som vi är behöver vi knappt BM och gyn, temp-kurvor läser vi i sömnen och inget streck kan lura oss varken på graviditetstest eller ägglossningstest! I denna tråd delar vi skratt och tårar och månar om varandra. ( )
    Våra första deluxeprinsar och prinsessor har redan sett dagens ljus och vi ser till att de fostras i sann DeLuxe-anda.
    /Dikterat av vår ursuperdeluxepingla Minisork (evig och högt ärad hedersmedlem)

• Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***
  • hobnob

Hjälper självklart till att hålla tummarna får allas vår Minisork! *smyger iväg och kollar in kurvan*

Horselover: Låter skönt att bara kunna ta det lugnt på morgonen och slippa tänka på bestyr som kamning och påklädning!

• Pyret78

Håller naturligtvis alla tummar o tår för famlijen Sork. Kurvan ser alldeles lysande ut!!!!

Igår o idag är jag ledig från jobbet, så skönt. Mina foglossningar blir allt värre, för att inte prata om mina karpaltunnelsyndrom
    Sover knappt om nätterna eftersom händerna domnar hela tiden. Numer hjälper inte nattskenorna o jag är bortdomnad även dagtid. Irriterande att inte ha nån kraft i händerna. Jag blir så himla fumlig o tappar saker omkring mig. Det är inte lätt att sitta vid datorn kan jag säga.

Har fortfarande inte hört nå´t från fk om min hp Kanske ska ringa dem idag oxå o strida på dem lite.

Väntar på att min mor ska komma hem till mig idag. Vi började sy en massa igår. Jag sydde påslakan o örngott till vagn/vagga. Började sy lakan oxå. Min mor sydde nytt överdrag till vagg-madrassen o började på att sy nytt skydd till vadderingen på insidan av vaggan.

Maken rev igår ut allt i den kammare som ska bli ett litet barnrum. Den ligger alldeles vägg i vägg med vårt sovrum o dörren in dit är i vårt sovrum (bor ju i ett gammalt hus). Bebisen ska få sova där inne (har vi tänkt iaf ) när den vuxit ur vaggan o vuxit i spjälsängen Vi ska måla om där inne först. Så ikväll ska han spackla, för att sen kunna börja måla. Åh vad jag längtas till dess att man får börja ställa i ordning Jag har blivit såå pysslig på sista tiden.
    Längtar oxå efter vagnen, som kommer vecka 5. Vill helst haft den hemma nu, men men. Den som väntar på nå´t gott...

Måste passa på att fråga er om ni tagit nå´n gravid-försäkring??? Har själv inte haft en tanke på det, men jag fick skäll av min syster som sa åt mig att jag skulle teckna en sådan. Vilket bolag ska man då välja??

Kram

• Axa

Zandrama:
    Skönt att höra att Vidar är frisk igen och att allt flyter på så bra !!

Mab79:
    Hoppas verkligen att du kommer få någon form av ersättning av McD!!

Bonnmoran:
    Hoppas att Mabs tips hjälper! Mjölkstockning verkar inte vara speciellt kul!!

Pyret78:
    Jag tycker absolut att du ska ringa till FK och tjata idag!!

horselover:
    Jag har oxå sett minisorks kurva, och jag drömde faktiskt att minisork testade plus i natt !!! Jag hoppas verkligen att det var en sanndröm !!

• Bonnmoran

Tack Mab!!! Har försökt amma mer och nu har jag baske mig ammat på vartenda sätt som går! Nu har mina stackars ungar fått ligga på kuddar på golvet och jag har stått på alla fyra över, till råka på allt så fick de ligga "upp och ner" med huvudet mot mina fötter eftersom stockningarna suttit på översidan av brösten. Min kusin som är här fick sig ett gott skratt! Kände mig lite som i "Hur gör djur", men alla sätt som funkar eller hur?! Ni minns väl hur det var på den tiden vi tog till alla knep i Deluxehandboken för att bli på smällen.

Det är fortfarande lite hårt på ena bröstet, tyvärr har det blivit lite sårigt eftersom taget inte var det bästa direkt, så jag ska genast värma på vetekudden! Tack igen, Mab!

Axa, var inte drömmar ett sånt där väldigt säkert tecken på grav? Hoppas på att Minisork testar plus och att vi snart får se the Return of Minisork i tråden!

Horselover: Kamma sig??? Undrar om jag minns hur man gör? Det är tur att man är en Deluxepingla så att även rufsigt hår har hög glamourfaktor!

• A lie

Kikar in lite omtumlad och ska försöka svamla till ett inlägg till er.. Maken har varit tvungen att ruska om mig x antal ggr när vi handlade och ändå glömde vi "hälften" och fick ta en annan (dyrare) affär på vägen hem... (kan säga så mkt att det handlar om ett besked jag fått från en person jag träffade idag som är lite osäkert så jag vill inte gå ut med det förrän nästa fredag då det förhoppningsvis blir mer säkert)

Jättekul att se bonnmoran här - även om mjölkstockning låter desto otrevligar - har tack och lov sluppit det och nu ammar jag så gott som aldrig längre så... Hmm kanske hjälper det att dricka kaffe från McD det verkar man ju bli minst sat varm av Nä skämt å sido - hoppas du får ersättning Mab.

Vad mysigt det låter med era boarfasoner och inreda barnrum mm. Här bordae man sätta upp gadniner mm (istället för julgardinerna i köket och hallarna, men har inte kommit på hur jag vill ha det) så att finslipa på barnrummet får ta ett tag till, men nog börjar det klia allt mer i fingrarna nu när man märker hur medveten Widar är om färg och form mm...

Har också varit in och kollat på minsisorks kurva, har småspanat på den ett par dagar nu... och ja.. den ser ju lovande ut.. har dock inte vågat säga något för de gånger jag gjort det förr så vet man ju vart det gått. Vill ju så gärna att både sorken och morran ska testa + och inte minst nu faktiskt...

Det får vara allt från "hemlige arne", skulle eg vilja "skriva av mig" lite.. men orolig för "spioner" som tyvärr finns även i min adressbok

• Axa

Bonnmoran:
    Kollade precis i deluxehandboken och du har alldeles rätt: Drömmar är ett väldigt säkert tecken på graviditet !!!
    Hihi, kan tänka mig att det måste ha varit en rolig syn att se dig ammandes på alla fyra !!

A lie aka Hemlige Arne:
    Gud vad nyfiken jag blev när jag läste ditt inlägg !! Har skickat ett pm till dig!!

• kajsa kavat

Hej!

Känner mig helt ur form idag, så det får bli ett kort inlägg...

ESEM: Skönt att allt såg bra ut på UL

Axa: VA?!?!?! Var du här på semester?! Hehe, okej då behöver jag kanske inte vara SÅÅ avundsjuk.. Såg framför mig några vajjande palmer och en härlig strand eller nåt

Mab: Ajajaj *blås blås på tungan*

Bonnmoran och Zandrama: Har all förståelse i världen för att ni har fullt upp!

Zandrama: Lite otäckt med RS-virus Skönt att allt är bra nu då i alla fall

Pyret: Jag har den där gratis-varianten av försäkring på Trygg-Hansa. Sonen har sin barnförsäkring där så vi gör nog samma sak igen med detta pyre..

EGO: Fasen också att det ska vara så svårt att sova på nätterna Men samtidigt som jag är dödstrött nu så vet jag ju att det blir ju inte precis bättre om ett par veckor Näää jag har inte orkat med någonting idag.. Fick i alla fall bort alla julgrejerna igår och granen är utslängd. Ser lite tomt ut nu bara

• A lie

just ja.. vi hade gratisförsäkringen från TH när W låg i magen... har honom försäkrad där nu med...

• Axa

kajsa kavat:
    Ja, men den beskrivningen (vajande palmer och härliga stränder) stämmer väl ganska bra överens med hur det ser ut där du bor ?!?

Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***