• fipa2

blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?

alltså såndärna stora blubbar eller hudgrejer som lite ser ut som överdrivet stora födelsemärken, såna som står ut. varför kallas det för vårta? en vårta är ju nåt helt annat.

efter att under mina 21 levnadsår ofta sett på nyheterna har jag kommit fram til att ryska kvinnor nästan alltid har såna. betydligt oftare än andra människor iallafall. vad beror det på?

• Svar på tråden blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?
  • Lady Morpheus

Kallas dom för vårtor? Här kallar vi dom leverfläckar iallafall.

Huruvida ryska kvinnor har dessa fläckar mer än andra har jag ingen aning. Har inte gjort den upptäckten.

• fipa2

inte fläckar utan stora utstående runda

• sheeba

Bra fråga
    Tycker nog inte heller de passar under vårta men vad är det då?
    En körtel kanske som har vuxit sig lite stor?

• fipa2

jag hade alltid tidigare undrat varför man sa att häxor har vårtor på näsan, för i alla filmer med fula hgäxor hade de just såndärna utväxter och inte några vanliga vårtor! det var inte förrän förra veckan jag fick lära mig att det är just dessa blubbar som kallas vårtor. känner mig lurad.

• Henrik28

Vad det än är så är de inte fina. Särkilt inte om det växer hår i dem.

En sak fattar jag inte... Varför i h-e tar man inte bort den om man har en i ansiktet?

Att prata med någon som har en 3:e bröstvårta i ansiktet är svårt. Man kan inte låta bli att stirra.

• fipa2

nä precis, henrik. jag såg ett program om gisslandramat i beslan nyss, och de intervjuade en kvinna som såg helt normal ut när man såg henne i profil, sen vände hon ansiktet mot kameran och jag höll på att skrika till, för hon hade typ 4 st jätte stora sådana i ansiktet. hur svårt är det att operera bort det? mpste ju vara värre att leva med det...

• biomedbonus

äckliga ni är jag äter ju

• gosmamma

det är jätte lätt att operera bort lever fläckar iaf..
    det gör man ju under lokal bed..
    men håriga vårtor vete f-n

• Bupa

det var säkert det som var meningen med programmet om gisslandramat:
    att inte reagera på gisslandramat, utan att reagera på hur äckligt det är med ansiktsåkommor av diverse slag

Svar på tråden blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?