• fipa2

blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?

alltså såndärna stora blubbar eller hudgrejer som lite ser ut som överdrivet stora födelsemärken, såna som står ut. varför kallas det för vårta? en vårta är ju nåt helt annat.

efter att under mina 21 levnadsår ofta sett på nyheterna har jag kommit fram til att ryska kvinnor nästan alltid har såna. betydligt oftare än andra människor iallafall. vad beror det på?

• Svar på tråden blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?
  • fipa2

usch vilka äckliga namn... MJÄLLVÅRTA

• sheeba

En fettknöl är en knöl med fett i blir en hård boll som man kan operera ut.
    Har själv gjort det i armen när jag var runt 9-10 tror jag att jag var.
    har inget med att göra att man är tjock Var jätte smal när jag var yngre och för 6 år sedan.-D

Nu har jag en till som jag ska ta bort för jag får domningar i händerna för den trycker på en närv. Bläääää!.

• Gabish

Jag googlade på det..det är tydligen en godartad tumör

• Bupa

Mjällvårta - det låter som en maträtt man har kräm fräsch i.

• Gabish

Tack för svaret Sheeba. Jag kom ihåg att det var kompisar som hade det när vi var små! De var inte heller tjocka. De rev bort knölarna..iuhhh!!

• sheeba

Gabish> Rev bort? Då måste de har stått långt ut. För de jag har /haft går innåt. Vist att de buktar ut men riva bort, huuuu aj säger jag bara. den sitter ju fast i massa trådar och annat gojs.

• Henrik28

Svärmors bror har en sådan i ansiktet. Stor som ett gléhallon. Jag sade följande till min sambo då vi skulle träffa han efter att dottern föddes:
    Jag vågar inte lämna över dottern till honom för jag är rädd att hon skall börja amma på vårtan...

Hon tyckte inte det var lika roligt som jag.

• fipa2

uääh ni e så äckliga jag har verkligen mist aptitetn för all framtid nu

amma på mjällvårtor och riva bort fettknölar..

Svar på tråden blubbar i ansiktet, varför kallas de för vårtor?