Kramiiis vänner
Här träffas vi och pratar och stöttar Kramiiis
Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!
Här träffas vi och pratar och stöttar Kramiiis
Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!
God morgon kramiiis! Idag kommer att bli en bättre dag för idag är det en kramiiis dag! Kram på dig!
hej och hå, det här kommer bli lätt inte...
pratade nyss med gyn angående sambons prover för genetiska defekter och de vill att han kommer dit på ett besök först nu när jag bad om en remiss.
Får se hur det går.... måste alltså be sambon ringa och boka tid
.
Han har ju inte en enda gång själv ringt när det gäller detta och inte heller varit på ett enda besök sjläv
Blir spännande att säga det ikväll.
*morr*
kram lilla jj och vädur ![]()
vädur
tack söt!
Har nu tagit reda på vad som gäller med a-kassa.
Om jag är helt klart med själva arbetet och endast disputationen och en del små "rättningar" i texten i avhandlingen är kvar så är det inga problem att få a-kassa, bara att styrka att jag är helt klar med jobbet.
Om jag inte är helt klar med jobbet, måste jag avsluta studierna skriftligen och så får jag helt enkelt skita i att göra klart det om jag vill ha a-kassa.
Alltså måste jag helt enkelt bli klar med allt sista februari så är det inga problem... jihaa... men det borde gå, hoppas jag.
Kramiis: lycka till med sambon idag! Jag håller tummarna för att allt går bra! Blir lite orolig gällande ditt jobb bara. Du får inte gå in i väggen nu när du jobbar mer än 100%!! massa kramar
hoppas: tack söt!
Nädå tänkte inte gå in i väggen, men jag har svårt att släppa jobbet ens på nätterna, ligger ju bara å funderar på resultat, formuleringar osv, känns som om jag jobbar dygnet runt även om jag kanske inte är på jobbet 8h varje dag. blöööö.
funderar även på hur jag ska gå runt på a-kassa med 15 000 i månaden (förhoppngvis så mycket iaf) istället för 27 000. Hmm. Nåja, det ordnar sig säkert. bara boräntan i skjuter i höjden.
Orkar inte söka jobb för tillfället heller, har ingen ro alls till det. Så får bli när jag skickat avhandlingen till granskning... för då har jag 10 veckor på mig att göra typ ingenting förutom småjusteringar och slutliga resultat fram tills jag disputerar.
annars har jag stora funderingar på hur man håller sig PIGG? jag är sjukt trött, helt matt och orkeslös sen några dagar tillbax. Kan bero värdelös nattsömn trots sömntabletter. Hmmm.
och så är jag även orolig för att börja med antidepp då man ofta mår sämre den färsta månaden/månaderna
![]()
Godkväll alla mina kära trådvänner.
Idag är en bra dag i Kenya, dagen har bjudit på picknick i skuggan ute på ett rekreationsområde i stadens utkant, massor med spring och lek och sist men inte minst ett underbart sms, vi ÄR med på morgondagens lista till domstolen. Finkläderna är framplockade, väskan ska packas nu ikväll med massor massor med kex och dricka för imorgon väntar åtminstone två timmar i en varm och svettig domstolskorridor. Och det, det ska bli helt underbart. (kansek jag inte tycker just när vi står där, men före och efter iallafall)
Bjuder på två små bilder från detta (idag) härliga land.

Miism: åhhh vad jag o Ebba håller tummarna nu
! ETT STORT STORT LYCKA TILL!!!!!!! KRAMAR
![]()
Sa till sambon att de ville att han skulle komma dit och han sa bara "ja då får jag boka en tid då"
får väl se om han pallrar sig dit...
Miism lycka till imorgon! Tummar!