• Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • Längtarefterliten
    Tass skrev 2010-12-16 08:58:40 följande:
    Hej. (Har bara läst TS och du  har säkert redan fått bra svar, men iaf)

Jag fick 8-10 mf innan första grabben föddes -02. Sedan ytterligare en problemfri grav -07 (åt inga preventivmedel emellan då jag fått för mig att de orsakat mf.) FIck ett sent mf -08 och sedan ytterligare 10 st mf fram till i somras (periodvis här emellan åt jag cerazette, det gör jag inte om)
    Idag väntar jag barn nr 3 och hittills har allt gått fint. (v12 nu)

Så visst går det !

Lycka till !
    åh herregud va jobbigt!
    Men inga hjälpmedel alls?? alltså inga läkemedel dom graviditeterna som gått bra?
  • Tass
    Längtarefterliten skrev 2010-12-16 20:46:04 följande:
    åh herregud va jobbigt!
    Men inga hjälpmedel alls?? alltså inga läkemedel dom graviditeterna som gått bra?
    Nej. Inga läkemedel. Det verkar som att ibland funkar det och ibland inte. Däremot tycker jag mig märka av att jag fått flera mf direkt efter att ha slutat med cerazette än när jag inte haft några piller. Vet inte om det kan ha med det att göra men jag äter aldrig mer cerazette.

Hoppas det löser sig för er !
  • Längtarefterliten
    Tass skrev 2010-12-16 22:30:17 följande:
    Nej. Inga läkemedel. Det verkar som att ibland funkar det och ibland inte. Däremot tycker jag mig märka av att jag fått flera mf direkt efter att ha slutat med cerazette än när jag inte haft några piller. Vet inte om det kan ha med det att göra men jag äter aldrig mer cerazette.

Hoppas det löser sig för er !
    nej p piller kommer ja aldrig börja med igen.. slutade för över 2 år sen.. 
  • Ninninn

Nu har jag beställt bidrottninggele men ja fick mensen tyvärr igår och får börja med gelen när den kommer, får se om de hjälper mig att bli gravid!

• Asol

Visst finns det hopp!
    Jag har 9 missfall bakom mig. Efter 5 missfall så blev jag gravid och födde en friskt barn. Efter ytterligare 4 missfall så är jag nu gravid i vecka 14. och hoppas att det kommer att gå bra, men visst finns det hopp. Ge inte upp, det är värt kämpandet.
    Lycka till och kram

• Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-19 12:32:46 följande:
    Nu har jag beställt bidrottninggele men ja fick mensen tyvärr igår och får börja med gelen när den kommer, får se om de hjälper mig att bli gravid!
    de hoppas vi på..
    Min mens dyker nog upp vid nyår någon gång...
    Sist tog min sambo zinktabletter och folsyra när jag tog bidrottnignen..
    Dom tabletterna ökar spermakonduktionen=)
  • Ninninn

hihi å ska ja köpa de till min sambo, han får också prova alla medel nu =) va e de för zink tabletter köper man dom på apoteket?? äter du också folsyra? tar han 1 folsyre tablett o dan då?

• LadyBond

Läste inte allt så om någon skrivit om folsyra, bortse från detta inlägg.

Vet inte om jag kan tillägga något men brist på folsyra kan också leda till missfall.
    Utöver alla andra nämnda orsaker.

Jag har fem missfall och två (3) förtidigt födda som inte klarat sig. (fler orsaker)

Jag hade för lågt folsyra och får utskrivet på recept nu. Rekommenderat dagligt intag 3 månader innan graviditet är 400 mikromilligram per dag. Jag äter 5000 mikrogram per dag nu.
    Jag får (kommer att få) också sprutor med fragmin och piller trombyl och progestoron under nästa gravditet.
    Men det som gör att det kanske går nu är att jag ska äta antibiotika under graviditeten nu.

Jag hoppas att du TS lyckas.

• Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-19 17:46:47 följande:
    Läste inte allt så om någon skrivit om folsyra, bortse från detta inlägg.

Vet inte om jag kan tillägga något men brist på folsyra kan också leda till missfall.
    Utöver alla andra nämnda orsaker.

Jag har fem missfall och två (3) förtidigt födda som inte klarat sig. (fler orsaker)

Jag hade för lågt folsyra och får utskrivet på recept nu. Rekommenderat dagligt intag 3 månader innan graviditet är 400 mikromilligram per dag. Jag äter 5000 mikrogram per dag nu.
    Jag får (kommer att få) också sprutor med fragmin och piller trombyl och progestoron under nästa gravditet.
    Men det som gör att det kanske går nu är att jag ska äta antibiotika under graviditeten nu.

Jag hoppas att du TS lyckas.
    A jo vet att risken kan öka för missfall om man har brist på folsyra...
    Själv har ja fått folsyra, progesteron och trombyl utskrivet som ja ska äta nästkommande grav. åt de förra med men fick ett sånt där supertidigt missfall, tror de skulle komma när ja egentligen skulle haft min mens, men progesteronet gjorde att de dröjde.. så blödningarna kom inte försen vecka 7:/
    Plussade en vecka innan BIM så började med tabletterna redan då.
Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?