• Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • isisisis
    FruG skrev 2010-12-14 10:06:20 följande:
    Ja det e fördjävligt att man ska råka ut för så många missfall. Jag har som jag skrivit innan haft 6 missfall och dessutom förlorat en pojke som föddes 4 månader förtidigt.
    Måste dessutom göra ivf för att ens bli gravid
    Men jag hade aldrig klarat det om jag inte fått kontakt med kuratorn på sjukhuset. Har du blivit erbjuden en samtalskontakt?
    Kontakten med kuratorn kan ju aldrig ta bort smärtan man bär, men på nåt sätt hjälper det ändå. Svårt att förklara...

Ang trombyl så finns det i dagsläget inget bevisat ännu. Det är bara som man tror. Men det pågår just nu en studie med trombyl så om några år bör det ju finnas resultat på den studien.

Sen är det ju så att oftast får man inga svar på varför man får så många missfall. Man vill ju ha ett svar så man kan åtgärda "felet".
    Oftast när det är tidiga missfall ( före v 12) så är det ju fel på embryot och det är ju inget man kan göra nåt åt tyvärr. Men de flesta som får en massa upprepade missfall får ju tillslut ett barn
    Så ge inte upp!!!
    Det är bullshit! Det finns hur många studier som helst på att ASA fungerar.
    Googla Alan Beer eller Leif Matthiesen.Falun IVF använder det som standard.Enda kliniken i sverige.
    Vi ligger långt efter i alla fertilitetssammanhang.Så trist!
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-14 13:42:21 följande:
    Ja har fått med mig någon lapp med telefon nummer till psykologer men nu e lappen borta och då trodde ja inte att ja behövde prata med någon, men ja mår bara sämre å sämre så a får väl kontakta någon kanske!! som du säger, dom kan ju inte hjälpa mig att få ett barn men de kanske hjälper lite att få lätta sitt hjärta..

Ja fattar inte varför jag aldrig har fått progesteron, jag bad om de men hon tyckte inte jag behövde de....

väntarOLängtar va e bidrottninggele???
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/peking-royal-jelly-bidrottninggele-2000-mg-30-ampuller
    Där är en länk där ja köper bidrottninggele... de är nått kinesiskt som kvinnor tog för att typ bli mer fertila.. ja har tagit det 3 ggr, och blivit gravid 2 av de ggr.. så ja litar på de.. för ja har svårt att bli gravid annars... och sist tog ja bidrottning och sambon tog zink och folsyra, och ja blev gravid och man känner av ägglossningen mycket mer... man ska börja ta det när mensen kommer å sluta med de samma dag som man plussa på ägglossningsstickan!
  • Ninninn

Bidrottninggele får de bli nästa gång, finnarna börjar ploppa upp så den jäkla mensen e på g IGEN kan inte fatta att de ska vara så jäkla svårt nu... fy va bitter å ledsen ja blir...

Hur använder man gelen då? var ska man smörja den?

• Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-15 09:28:02 följande:
    Bidrottninggele får de bli nästa gång, finnarna börjar ploppa upp så den jäkla mensen e på g IGEN kan inte fatta att de ska vara så jäkla svårt nu... fy va bitter å ledsen ja blir...

Hur använder man gelen då? var ska man smörja den?
    de e inget du ska smörja.. Det är som du ska ta som en flytande medicin...
    Men den är superäcklig så blanda med juice eller nått så går de mycket bättre.. du ska ta en g¨ng per dag från mensens första dag till ägglossning visar positivt...
    ska med köra med de när mensen kommer näst...
  • CharmmyKitty
    FruG skrev 2010-12-14 10:06:20 följande:
    Ja det e fördjävligt att man ska råka ut för så många missfall. Jag har som jag skrivit innan haft 6 missfall och dessutom förlorat en pojke som föddes 4 månader förtidigt.
    Måste dessutom göra ivf för att ens bli gravid
    Men jag hade aldrig klarat det om jag inte fått kontakt med kuratorn på sjukhuset. Har du blivit erbjuden en samtalskontakt?
    Kontakten med kuratorn kan ju aldrig ta bort smärtan man bär, men på nåt sätt hjälper det ändå. Svårt att förklara...

Ang trombyl så finns det i dagsläget inget bevisat ännu. Det är bara som man tror. Men det pågår just nu en studie med trombyl så om några år bör det ju finnas resultat på den studien.

Sen är det ju så att oftast får man inga svar på varför man får så många missfall. Man vill ju ha ett svar så man kan åtgärda "felet".
    Oftast när det är tidiga missfall ( före v 12) så är det ju fel på embryot och det är ju inget man kan göra nåt åt tyvärr. Men de flesta som får en massa upprepade missfall får ju tillslut ett barn
    Så ge inte upp!!!
    Men om det är fel på embryot o det är därför man får missfall, då är det väl inte så bra att äta det dära progesteron eller vad det heter?

Jag har haft två mf o hoppas inte att det blir nåra mer. Kan man inte få reda på om det är embryona eller något annat det är fel på?
  • isisisis
    CharmmyKitty skrev 2010-12-15 15:31:23 följande:
    Men om det är fel på embryot o det är därför man får missfall, då är det väl inte så bra att äta det dära progesteron eller vad det heter?

Jag har haft två mf o hoppas inte att det blir nåra mer. Kan man inte få reda på om det är embryona eller något annat det är fel på?
    Om det är fel på embryona så får du MF iaf.I de flesta fall.
    Progesteronet hjälper endel om man tex är äldre då kroppen inte producerar så mycket gulkroppshormon.
  • färnik

Jag ska väl inte ropa hej ännu, men har iaf kommit ända till v 26 efter 4 mf/ma... (tidiga, mellan v 7 och 11)  Progestron-vagitorier till 12 fulla veckor, samt prednisolon (dock av annan anledning än missfallen, men det påstås ju hjälpa en del?) är vad som gjorts annorlunda den här graviditeten...

• Kianne

Jag ska försöka sprida lite hopp. Jag har fick fem missfall (alla före v. 12), den sjätte graviditeten resulterade i min lilla son som nu är drygt fyra månader. Efter tredje missfallet utredde de mig och min sambo, men hittade inga fel nånstans. Den fjärde graviditeten var den sista utan läkemedel. Min läkare skrev sedan ut progesteron och trombyl som jag skulle ta de första tolv veckorna av graviditeten. Den femte graviditeten var ett väldigt tidigt missfall och så äntligen, sjätte gången gillt!
    Det finns hopp och jag håller tummarna för alla er som kämpar!

• Längtarefterliten
    Kianne skrev 2010-12-15 15:51:54 följande:
    Jag ska försöka sprida lite hopp. Jag har fick fem missfall (alla före v. 12), den sjätte graviditeten resulterade i min lilla son som nu är drygt fyra månader. Efter tredje missfallet utredde de mig och min sambo, men hittade inga fel nånstans. Den fjärde graviditeten var den sista utan läkemedel. Min läkare skrev sedan ut progesteron och trombyl som jag skulle ta de första tolv veckorna av graviditeten. Den femte graviditeten var ett väldigt tidigt missfall och så äntligen, sjätte gången gillt!
    Det finns hopp och jag håller tummarna för alla er som kämpar!
    så de va progesteron och trombyl enbart?
    Det är det ja fått=)
  • Tass

Hej. (Har bara läst TS och du  har säkert redan fått bra svar, men iaf)

Jag fick 8-10 mf innan första grabben föddes -02. Sedan ytterligare en problemfri grav -07 (åt inga preventivmedel emellan då jag fått för mig att de orsakat mf.) FIck ett sent mf -08 och sedan ytterligare 10 st mf fram till i somras (periodvis här emellan åt jag cerazette, det gör jag inte om)
    Idag väntar jag barn nr 3 och hittills har allt gått fint. (v12 nu)

Så visst går det !

Lycka till !

Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?