• Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • nenne87

Hej har haft 2 missfall på 8 månader. kommer inte längre än till vecka 6.

Ska göra cellprovet i januari, får de om det visar nått!

• Ninninn

Fy va man ska behöva vara med om mycke!! fick avliva min vovve dan innan julafton så denna julen har varit en katastrof men de e väl bara till att bita ihop som med allt annat!!!!

Ja har börjat med bidrottninggelen nu å fy fasen va illa de smakar =) får se om den hjälper mig att bli gravid nästa gång! man skulle bara ta de fram till ägglossningen va??

gubben min äter folsyra nu me har beställt zink men dom tabletterna har inte kommit ännu!

tyvärr tror ju jag att allt detta sitter i mitt huvud att vi inte blir gravida nu, innan har de de bara varit för min sambo att titta på mig så har ja blivit gravid men nu 5 månaders försök, de e väl så mår man skit dåligt så låser väl kroppen sig på nått sätt..

Lycka till alla

• Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-27 08:49:45 följande:
    Fy va man ska behöva vara med om mycke!! fick avliva min vovve dan innan julafton så denna julen har varit en katastrof men de e väl bara till att bita ihop som med allt annat!!!!

Ja har börjat med bidrottninggelen nu å fy fasen va illa de smakar =) får se om den hjälper mig att bli gravid nästa gång! man skulle bara ta de fram till ägglossningen va??

gubben min äter folsyra nu me har beställt zink men dom tabletterna har inte kommit ännu!

tyvärr tror ju jag att allt detta sitter i mitt huvud att vi inte blir gravida nu, innan har de de bara varit för min sambo att titta på mig så har ja blivit gravid men nu 5 månaders försök, de e väl så mår man skit dåligt så låser väl kroppen sig på nått sätt..

Lycka till alla
    Usch låter inte alls kul:( beklagar det med vovven!

Jag har med börjat på bidrottningen idag.. min mens kom igång och då va de bara att börja.. sambon äter folsyra och zink,, ska bara få honom att komma ihåg de daglien med:P
    Det är när du plussa på ägglossning som du ska sluta med dom=)
    Lägg märke till att håret blir finare å naglarna starkare;)
  • Mikes bride

Efter 3 mf och 1X fick jag äntligen min skatt!
    Jag tog progesteron från +, Trombyl från ÄL, Fragmin från konstaterat levande foster.
    Jag är 35 år.
    Ge inte upp, det finns hopp!!! 

• emma777

Beklagar verkligen dina missfall, vet hur oerhört jobbigt det är. Själv gick jag "bara" igenom tre missfall innan vår son föddes, men har en god vän vars mamma hade fyra missfall innan hon fick sitt första barn, och har en annan god vän som fick 7 (!) missfall mellan andra och tredje barnet. 
    Har sagt det till många förut, men tillåt dig att sörja OCH att hoppas. För det finns hur mycket hopp som helst, och när det väl går vägen så är det värt allt.  

• Längtarefterliten
    emma777 skrev 2011-01-10 13:12:14 följande:
    Beklagar verkligen dina missfall, vet hur oerhört jobbigt det är. Själv gick jag "bara" igenom tre missfall innan vår son föddes, men har en god vän vars mamma hade fyra missfall innan hon fick sitt första barn, och har en annan god vän som fick 7 (!) missfall mellan andra och tredje barnet. 
    Har sagt det till många förut, men tillåt dig att sörja OCH att hoppas. För det finns hur mycket hopp som helst, och när det väl går vägen så är det värt allt.  
    3 ,issfall är inte heller så bara:/ att bara få ett missfall är jobbigt.. men inte alls lika jobbigt som 3 och 4 missfall.. men man måste ha hopp, en de ä svårt verkligen.. ja hoppas att progesteron och trombyl vill hjälpa min nästkommande graviditet.. har ägglossning nu i veckan, äter bidrottninggele och hoppas att de tar sig..
  • Vilaa

Jag ska äta trombyl igen om jag blir gravid igen (har haft 4 missfall på raken nu, senaste gången åt jag trombyl och gick några veckor längre än dom andra missfallen) och så ska jag då denna gång få progestron med.

Förhoppningsvis mer mediciner ifall att vi får komma snabbt till en klinik vi fått remiss till.
    Missfallsutredningen har inte visat något fel.

• Längtarefterliten
    Vilaa skrev 2011-01-13 20:07:51 följande:
    Jag ska äta trombyl igen om jag blir gravid igen (har haft 4 missfall på raken nu, senaste gången åt jag trombyl och gick några veckor längre än dom andra missfallen) och så ska jag då denna gång få progestron med.

Förhoppningsvis mer mediciner ifall att vi får komma snabbt till en klinik vi fått remiss till.
    Missfallsutredningen har inte visat något fel.
    då är du i precis samma sits som mig nu då... 4 missfall på raken och ska ta progesteron och trombyl från plus. de är de min gyn sa, sen ska ja bara höra av mig när jag plussar.
  • idape

Får man fråga hur det gick för er? Jag har haft 2 missfall i v 4-5, alltså supertidiga, sen ett i v 8 på bara ett halvår. Tänkte försöka igen innan jag ringer om utredning då två av dom var så tidiga. Men tänkte höra med er hur det gick?
    Får man inga biverkningar av trombyl eller så? 

• mojutten

Jag har 5 mf/ma bakom mig och blev äntligen mamna på julafton. Detta försök var tillskillnad från de övriga ett ivf-försök plus att jag medicinerades.
    Jag tog:
    progesteron från insättning till ca v 14.
    5-10 mg prednisolon till v 12.
    Fragmin 5000 ie fram till v 37
    Trombyl fram till v 37
    Jag tog även extra mycket folsyra och B12.

Vad som fick denna graviditet att stanna går bara att spekulera i. Kanske var det själva ivf-behandlingen. Av 7 befruktade ägg var det bara ett som delade sig ordentligt och var ett livskraftigt embryo på dagen för återinförandet. Så kanske var det "bara" rätt embryo eller så hjälpte all medicinering.
    Jag är iallafall ytterst tacksam för att vi tillslut hittade en läkare som var villig att försöka medicinera.

Jag önskar er som kämpar all lycka

Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?