• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Jag har också lite trisslotter kvar, och en klapp till en julklappslek vi ska ha :)

Det blir ganska mycket firande för oss också. Imorgon blir det gekås på dagen med hela min familj, på kvällen firar vi hemma hos dom. På fredag blir det till min farmor och farfar på jullunch, på kvällen Bennys familj och släkt. På lördag är det Bennys familj igen, en tradition att vi alltid äter hemgjord julkorv. Och söndag blir det hos min mormor. Så det är fullt upp hela helgen, haha! Ikväll ska vi också till Bennys föräldrar för hans systrar kommer ner från Stockholm ikväll. Så inget lugn och ro här inte :P

• SamsonS

Vad kul! Vi har ju varit på Gekås idag mitt i allt snökaos, haha. Köpte mitt första gravidplagg och har så smått börjat köpa lite basgrejer till pyret i magen :) Går in i v 12 idag så nu kan man snart börja känna sig lite mer säker :)

God Jul på er!Tomte

• SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-27 13:23:57 följande:
    Är med från Laholm, och min dotter är ca 1 månad nu. Bor i Hasslöv och jag känner smuk sedan innan... Men är alltid kul att lära känna fler människor :) 
    Vad roligt att du hittade hit :) Känner igen dig från en annan tråd också!
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-27 23:21:40 följande:
    vi har skrivit till varandra kom jag fram till ^^ 
    Ja just det, haha :P
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-28 17:11:09 följande:
    Hur går det med din graviditet då? Har du mycket illamående och sånt eller? 
    Mjo, det har kommit en del nu dom senaste 3 veckorna.Men är väl inte så mycket att göra åt. Känns på sätt och vis ganska bra att man känner av det, gör mig lite mindre orolig :)
    Går in i v 13 på torsdag så det känns skönt!
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-28 17:19:46 följande:
    Okej, fast det är ju rätt jobbigt att ha det ändå :P Vad skönt! Har ni fått göra något vul än eller? 
    Nej, kommer nog inte göra det heller. Ska på inskrivning om en vecka så får väl se vad dom säger då :)
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-28 17:24:21 följande:
    Okej. Är rätt skönt om man kan få det. Men det är på familjecentralen i Laholm då som du går till va? 
    Nej jag går i Halmstad faktiskt. Har varit i kontakt med dom i Laholm innan, men dom var så himla otrevliga mot mig så jag ville gå i Halmstad istället. Har varit på hälsosamtal så har träffat min BM en gång och hon är hur gullig som helst. Måste åka buss oavsett var jag går så spelar ingen roll om jag går i Halmstad eller Laholm.
  • SamsonS

Dom kanske hade en dålig dag när jag pratade med dom, haha!
    Vet inte, men på något sätt känner jag mig lite mer hemma i halmstad också. Är ju därifrån, men men, sålänge man trivs så spelar det ju ingen roll :)

Smuk: Jo jag har haft det jättebra! Själv?

• SamsonS
    Kezelie skrev 2010-12-29 19:22:25 följande:
    Tjena, hoppar in lite här i tråden mest för att jag tyckte det lätt som en passade för mig. :)
    Plussade i november ska få bebis i Juli, bor utanför Halmstad och är 18år! :P

Hade varit väldigt roligt att träffa fler blivande föräldrar och gravid att umgås med och dela upplevelsen och prata av sig på när man mår som man mår! :)
    Skrev nyss till dig i en annan tråd haha. Men kul att du hittade hit! Jag ska också ha i Juli, den 13 än sålänge. Jättekul med flera man kan prata med! Glad
    Trasdockan skrev 2010-12-29 20:04:54 följande:

Hello! Bor i Laholm med sambo o son på 2 år + att syskon väntas i maj-juni!

Hej! Kul att du hittade hit! Var i Laholm bor du? Jag bor i Lilla Tjärby Glad
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-30 19:07:39 följande:
    Vi blev med gravida direkt efter vårt MA, och det gick jätte bra sedan :) 
    Vad hittar ni alla på i morgon då? Hur "döljer" ni att ni är gravida om ni har har gått ut med det än? :)  
    Vi firar Nyår med hela vårat kompisgäng ute i Mellbystrand.Dom flesta vet redan om det och dom som inte vet får veta ikväll. Får knappt heller på mig mina byxor längre pch har köpt ett par mamma strumpbyxor kvällen till ära Flört Men vad jag ska ha upptill är en annan femma, haha. Är i v 13 nuGlad
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?