• Forumvärd

Välkommen in i vår Rimstuga!

Nu närmar sig julen med stora steg och vem behöver inte hjälp med julklappsrim?

Nu samlas vi och rimmar och trixar så passa på att få hjälp med att få ett fyndigt julklappsrim att klistra på paketet.

Håller du på att få spel?
    Fråga vår eminenta rimpanel!Tomte

Lady Namarie, Pejgan, Bonanza, MammaHela, AnneSophie och jag kommer att finnas till hands och rimma tillsammans med er.

Välkomna! Solig

Vill Ha! Familjelivs nya shoppingklubb villha.familjeliv.se/
  • Svar på tråden Välkommen in i vår Rimstuga!
  • uniMog

Varsågod! Bara roligt att göra någon annan glad

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • GrönaDruvan
    Lady Namárië skrev 2010-12-19 21:13:29 följande:
    Det är ju ingen hemlighet
    att du siktar som en get
    efter alla dessa år
    en fin trofé till slut du får
    så du vet hur en ser ut
    när det blir dags för nästa "skjut"
    Skitbra! Tack!
  • flashieangel

en resa till egypten skall min son få i ett paket tillsammans med snorkel och badbyxor, finns det nåt roligt rim till de?

Sen skall föräldrarna få martiniglas, whiskey, kalender. 

• tezz840
    Jag skulle behöva ha hjälp med ett rim eller text o skriva till mina föräldrar och svärföräldrar.
    Dom ska få samma sak och det är biljetter till en hockeymatch, och pengar till middag och dryck..
    Blir lite tråkigt om dom bara ser biljetterna o pengar, så det är mest så att dom ska förstå att det är till deras middag.

tack.. =)
  • Mammatill2tjejer

I min familj ger inte de vuxna varrandra julklappar utan vi kör en lek istället som (där vi bor) kallas för "Rulle".
    Den går helt enkelt till så att alla vuxna köper 2 paket var, som tillsammans får kosta max en viss summa som man bestämt innan. Hos oss är summan max 100:-.
    När man träffas så läggs alla paket i en hög på borden och man ställer en timer på en viss bestämd tid, kanske 10 min? Sedan turas man om att slå med två tärningar och varje gång man får par så får man ta ett valfritt paket ur högen. När de 10 minuterna sedan gått så öppnar man de paket man plockat åt sig så att alla kan se vad som finns i. Sedan ställer man timern igen och börjar slå med tärningen. Varje gång man får par så får man "stjäla" en julklapp från någon annan.
    När tiden sedan är slut så kan det ju vara så att någon har blivit helt utan, men så får det inte vara så då får den personen stjäla en valfri julklapp från någon som har mer än en.

Ber om ursäkt att jag blev lite långdragen....*skäms*.

Jag skulle helt enkelt vilja ha lite hjälp med rim åt de saker som jag och min man köpt.

1. En vattenkokare
    2. En choklad ask (Paradis)
    3. En "muffinsform". Alltså en slags plåt att baka muffins i. (Hoppas ni förstår)
    4. En ask med Wienernougat.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • MrM
    flashieangel skrev 2010-12-20 14:08:28 följande:
    en resa till egypten skall min son få i ett paket tillsammans med snorkel och badbyxor, finns det nåt roligt rim till de?

Sen skall föräldrarna få martiniglas, whiskey, kalender. 

Ladda upp med Imodium i mängder,
    nu skickar mamsen dig till kolerans bruna ängder

Eller

Med dessa på när du skall bada
    Blir nog Röda Havets hajar glada
    På menyn idag det står; Polyesterenchilada

Mvh

• Trinity78

Jag har en klurig julklapp (om jag hinner färdigt med den alltså):

- Ett par knälånga varma ullstrumpor jag har stickat själv som min svägerska ska få. Hon har precis fått veta att hon har fibromyalgi och tydligen kan värme hjälpa mot smärtan.

Nån som vågar sig på ett rim om detta?

Reproductively challenged
  • paramore

å vilken bra tråd!

Min sambo går ett träprgogram på gymnasie nivå och har gjort en "låda" till en whiskeyflaska som han ska ge bort. Alltså en sån låda man kan köpa färdigt med flaska i på systemet. Lådan är gjord i trä och en whiskeyflaska ska i :)

ideér?

• peggyL

Kockknivar. En svart och en vit. Supervassa med keramiskt blad.

Tacksam för snyggt rim! 

Svar på tråden Välkommen in i vår Rimstuga!