• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Anonym

Jag svarar alltid på dolt nummer. Vet att det är mitt jobb och att jag troligtvis måste hoppa in och jobba extra mot min vilja.
    Är en mes som ställer upp för mycket men tänker som så att om jag ställer upp på mina kollegor så kanskede ställer upp på mig. Men det har visat sig att de inte gör de, utan tänker mer på sina lediga helger än hjälpa sina kollegor..
    Sen är jag nyfiken av mig oxå, vill veta vem som ringer mig.

• Anonym

Jag svarar inte när det ringer från dolt nummer till min privatmobil, däremot gör jag det om det är till tjänstemobilen. Om man ringer mig privat och har dolt nummer så kan man lämna ett meddelande, eller skicka ett sms med sitt riktiga nummer så ringer jag tillbaka. Jag har aldrig fått samtal från polis eller sjukhus med dolt nummer, däremot så har jag fått måååååånga samtal från telefonförsäljare, och min tid är värdefull.

• Anonym (ooo)

Jag svarar inte på dolt nummer för att jag då inte vet vem det är som ringer. ...och jag vill själv välja om jag vill ta samtal från vem det nu må vara. Svarar på dolt nummer endast om jag väntar samtal från myndigheter eller potentiella arbetsgivare, vilka verkligen BORDE visa sina nummer. Nej, jag är inte psyksjuk.  

• mandelblomma

mnja ofta är det väl försäljare upplever jag...nu svarar jag iofs eftersom de kan vara från mitt jobb ( sjukhuset) men jag tänker nog som sagt var oftare att det säkert är reklam ;)

• ApelsinKiwiBanan
    Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:
    Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Skulle jag svara på "skyddat nummer" skulle jag lika gärna kunna bo på mitt jobb..
  • Rakad Apa
    Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:

Psykvarning? Tack för den, du kanske borde använda båda hjärncellerna nästa gång du gör en trådstart.
    Varför ska man svara när det är skyddat nummer? Oftast är det ju nån jobbig försäljare, ingen jag känner har skyddat nummer så jag har inget behov av att svara på sådan samtal.
  • Lavish

Jag svarar sällan på telefon vid direkt påringning om jag inte ser att det är någon jag vill prata med just då. Man får lämna ett meddelande om man vill ngt viktigt. Har man inte dolt nummer så ringer jag kanske upp senare. Tja, vore ju trist om man missade ett samtal från polisen, men ärligt talat orkar och vill jag inte leva mitt liv ständigt uppkopplad och i symbios med min telefon. Det får kosta det priset att missa viktiga myndighetssamtal, om det måste.

• Ixchel

Jag har ingen nummerpresentatör, så jag svarar när jag har lust/tid. Annars får de prata in på svarare. Så svarar jag om det är nån jag vill prata med just då eller så ringer jag upp om jag har lust. Det är inget jag utlovar.
    På mobilen svarar jag på dolt nummer om jag har lust att svara. Vissa av mina vänner har dolt nummer också. 
    Lustig trådstart. Aktiv kvinna, både arbetar och är mamma? Wow! Eller kanske inte...

Jag tycker det är lite knepigt med de som väljer att ha skyddat nummer. Vissa har blivit förföljda etc. Sen vet man ju inte om folk har nummerpresentatör på hemtelefonen eller tittar på mobilen vem som ringer.
    "Sjukhus" och polis brukar inte ringa till mig. Vad jag vet. Jag kanske inte svarade då? 

• Rakad Apa
    Anonym skrev 2010-12-18 20:21:10 följande:
    På vilket sätt är titeln och yrket relevant i den här trådstarten?
    För Ts är lite bättre än oss andra.
  • Rakad Apa
    MammaJ2011 skrev 2010-12-18 20:31:52 följande:
    Varför är du anonym du som är socionom och aktiv kvinna? Varför har man dolt nummer för?
    Varför dölja sig bakom ett namn som är anonymt? Och sen undra varför ingen svarar på anonyma samtal?
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"