• victoriag

Ni om har hög lön.. Hehe, KOLLA HIT!

Bara undrar om ni som har riktigt hög lön (30 000 och uppåt) för det första

Vad ni jobbar med?
    Hur fick ni jobbet (kontakter, svarsannons m.m)?
    Hur var ni i skolan, var ni duktiga utan att behöva anstänga er eller kämpade ni som fan med skolan för att få bra betyg osv?

Läste typ om civiningenjör, så en som tjänade ca 45000, men då var det tydligen en eller flera kurser eller nåt sånt på engelska, är man riktit bra på engelska om man väljer en sån utbildning ? eller sitter man hemma flera dagar i veckan och kämar för att nå dit man vill? Känns som alla är bra på det automatiskt.. Jag är inte så värst bra i skolan, bara om jag verkligen kämar, engelskan går skit... men jag vill satsa på nått stort oh tjäna mycket, men känns som det bara är vissa som kan, typ sånna som är födda med naturbegåvning eller nått :) :O 

• Svar på tråden Ni om har hög lön.. Hehe, KOLLA HIT!
  • dahe

Tjänar 52 000 kr/månad. Gick 4-årig teknisk, har inga studielån.
    Har jobbat 12 år.

Har alltid varit intresserat av mitt jobb och ställt upp när det behövts samt berättat för mina chefer när jag vasrit missnöjd med något. 

Attityd och inställning och annat mål än lön är viktigare än utbildning!

• Rufsas

Jag tjänar 32.000:- och min man tjänar 46.000:- plus bonus. Jag jobbar som kommunikationsstrateg utan personalansvar men sitter i ledningsgruppen och han jobbar som platschef på ett ställe med 25 anställda.

Jag har pluggat i fem år på universitetet och han har pluggat KY.

Både jag och min man har nått dit vi har tack vare ett stort driv och engagemang. Han har inget läshuvud men är street smart. Jag har varit ganska skoltrött sedan jag var 14 år men tragglat igenom resterande år. Jag å andra sidan har haft nytta av mitt analytiska tänkade och känsla för kommunikation samt att jag älskar att jobba.

Mitt jobb har jag fått för mina meriter. Min man har fått sitt jobb genom en blandning av bra tidigare arbete samt kontakter.

Båda har jobbat extra sedan vi var 14 år.

• Anonym

pengar är inte allt...... hellre ett bra liv än hög lön och vara på jobbet jämt och inte ha tid med sambo eller familj.

visst cheferna på volvo har höga löner,men många utav de har heller inget socialt liv eller familj

• Rufsas
    Anonym skrev 2010-12-27 14:14:41 följande:

pengar är inte allt...... hellre ett bra liv än hög lön och vara på jobbet jämt och inte ha tid med sambo eller familj.

visst cheferna på volvo har höga löner,men många utav de har heller inget socialt liv eller familj

Härliga svenska avundsjukan. Hög lön innebär inte alltid ett innehållslöst liv. Varken jag eller min man är på jobbet jämt. Vi gör massor med våra vänner och familjer. Ganska fin nidbild avundsjuka svennebananer målat upp. Är du rik så är du olycklig. Bah! Det kan ju ni få tro.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-27 14:14:41 följande:

eller kan man kombinera....min sambo (som tjänar rätt bra) jobbar väl lagom mycket men inte mer än normalt och inga helger, och reser inte ofta heller. Det GÅR alldeles utmärkt att tjäna bra med pengar och ha ett bra liv där man får tid till familj och vänner. Allt är inte svart och vitt. Sen kan jag hålla med om att det finns massor av folk som inte har tid till sin familj och det är verkligen tråkigt. Min förra chef var sån...
  • Anonym (Signe)

Jag tycker att jag har hög lön i förhållande till hur länge jag har jobbat i branchen vilket är knappt två år.

grundlön 28000 SEK

Är 30 år gammal och jobbar med systemförvaltning på en stor svensk bank. Har gått 4-årig universtitetsutbildning i IT/Ekonomi men slarvade en hel del så jag har ej examen och en hel del släpande poäng att ta igen någon gång en solig dag.

Jag hade ENORM TUR som fick detta jobb det måste jag erkänna. Men att jag sedan jobbat mig uppåt och blivit en väldigt uppskattad medarbetare har jag fan jobbat för.

Jag tror definitivt att det är pga attityd, engagemeng, social förmåga och kunskapstörst som fått mig dit jag är idag. Teknisk kunskap kan man skaffa under tiden man jobbar. Det viktigaste för mig har varit att visa att man verkligen vill lära sig mer hela tiden.

• Missimo84

Jag är säljare, telefonförsäljare mot företag. Tjänar en 35000-65000 kr på mitt nya jobb. Hade högre lön innan, men oseriösare uppdragsgivare.
    Jag var duktig och hade toppbetyg i skolan fram tills jag tröttnade och började skolka
    Har läst upp vissa viktiga kurser, typ engelska, matte etc. Men har bara fullständig grundskoleutbildning. Jag är 26 år och trivs bra med en lön om ca 50000 i månaden.
    Dock är jag inte den som tjänar bäst på vår avdelning. Han som tjänar bäst har kommit över 4 miljoner i årsinkomst för i år. Men pengar går att tjäna i alla yrken, håller med fg inlägg. Leverera, stå gör sitt ord och vara punktlig är nyckelord.

• Missimo84

Glömde skriva, blev headhuntad till mitt nya jobb.

• MrSmith

Ca 32000 - 40000 i mån. Är fjärrbilschaufför. Har jobbat som chaufför i 8 år. Men jag jobbar mellan 50-80 tim i veckan.

Svar på tråden Ni om har hög lön.. Hehe, KOLLA HIT!